سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهرگفت:

ضرورت تشدید نظارت بر حریم رودخانه های کرج و کن درجهت جلوگیری ازتخلیه پسماند

اسلامشهر (پانا) - جلسه بررسی وضعیت مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی اسلامشهر به ریاست سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهربرگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشدید نظارت بر حریم  رودخانه های کرج و کن درجهت جلوگیری  ازتخلیه  پسماند

در این جلسه داود سرمدی در سخنانی اظهار کرد : به منظور حفظ و حراست از زمینهای کشاورزی شهرستان، اداره جهاد کشاورزی از صاحبان زمینهایی که نسبت به تغییر کاربری موقت زمین اقدام کرده و زمینهای خود را به تفکیک زباله و پسماند اختصاص داده اند، اعلام شکایت خواهد کرد.
او در ادامه به شرایط نامناسب محل دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهرداری اسلامشهر در حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: شهرداری اسلامشهر باید در اسرع وقت نسبت به معرفی مکانهای جدید برای دپو پسماندهای عمرانی و ساختمانی به اداره حفاظت محیط زیست اقدام کند و این اداره نیز امکان بهره مندی از محل‌های معرفی شده برای شهرداری اسلامشهر فراهم نماید.

سرمدی افزود: همچنین شهرداری اسلامشهر شرایط تفکیک پسماندهای عمرانی و ساختمانی را در محل جدید راسا و یا با همکاری بخش خصوصی فراهم خواهد کرد تا امکان بازیافت اینگونه پسماندها وجود داشته باشد.

او تصریح کرد: اداره آب و فاضلاب شهرستان نیز باید از ابتدای سال 98 با تشدید نظارت بر حریم رودخانه ها از تخلیه هرگونه پسماند در حریم و بستر رودخانه های کرج و کن جلوگیری و برخورد قانونی نماید.

سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهرگفت : شهرداریهای اسلامشهر و چهاردانگه بر حسب اعلام رضایت امور آب شهرستان در جهت بهره مندی از فضای حریم رودخانه های کرج و کن برای ایجاد مراکز تفریحی و فضای سبز در قالب تفاهم نامه همکاری اقدام و زمینه بهسازی حریم و بستر این رودخانه ها را فراهم خواهند کرد.

او خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی فعالان شاغل در مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در بخش خصوصی ، شهرداریها نسبت به ساماندهی خودروهای فعال در این بخش بر اساس شیوه نامه اجرائی مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی اقدام و بر عملکرد آنها نظارت کافی بعمل می آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار