نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

پرداخت مصارف زکات در آذربایجان غربی شفاف سازی شود

ارومیه (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: پرداخت مصارف زکات در استان باید شفاف سازی شود.

کد مطلب: ۸۸۲۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت مصارف زکات در آذربایجان غربی شفاف سازی شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه شورای زکات استان به لزوم شفاف سازی در امر توزیع زکات تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم زکات و خمس را در جامعه نهادینه کنیم و مردم بتوانند به راحتی و بموقع و درست خمس و زکاتشان را پرداخت کنند فقیری در جامعه پیدا نخواهد شد بشرط اینکه اینکار بدرستی و به هنگام باشد.

حجت الاسلام قریشی به لزوم استفاده از فضای مجازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در امر تبلیغ زکات بسیار ضروری است و اگر از ظرفیت های ادارات نیز استفاده شود بهتر میتوان در زمینه زکات عمل کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید در بیان اهمیت پرداخت زکات به مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام قریشی به انجام تکلیف دینی و شرعی در این زمینه تاکید کرده و با بیان روایتی از اهل بیت علیهم السلام تصریح کرد: دعوت کردن به کار خیر بمانند انجام دادن همان کار خیر است و همگی باید در این زمینه پیشقدم باشیم.

امام جمعه ارومیه به اشتیاق و وجود ظرفیت پذیرش پرداخت وجوهات شرعی در بین مردم اشاره کرد و گفت: پذیرش در مردم بسیار بالاست و ما در عرضه و بیان این مطالب درست عمل نکرده و ضعف داریم و باید با بیان اهمیت زکات و خمس به مردم، امید است روز به روز شاهد افزایش استقبال مردم در پرداخت این وجوهات و کمک به فقرا و مستمندان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار