راه اندازی 140 واحد تولیدی به همت بسیج سازندگی آذربایجان شرقی و اشتغال برای 370 نفر

تبریز (پانا) - رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از راه اندازی 140 واحد تولیدی به همت بسیج سازندگی استان و اشتغال برای 370 نفر خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی 140 واحد تولیدی به همت بسیج سازندگی آذربایجان شرقی و اشتغال برای 370 نفر

سرهنگ محمد اسکندری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: "سازمان بسیج سازندگی با اهداف تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان در سازندگی کشور، تعامل با ادارات و سازمان های دولتی در جهت تسریع پروژه های محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در جوانان، تقویت انگیزه های معنوی، ایجاد محیطی سالم برای گذراندن اوقات فراغت، استمرار ارزش های بسیجی و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میدان های کار و تلاش و سازندگی در مناطق محروم کشور، تشکیل شده است".

وی غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد روحیه جهادی در جوانان، خدمت رسانی و محرومیت زدایی از روستاها و نقاط محروم کشور و شناسایی زمینه های اشتغال و توسعه در راستای اقتصاد مقاومتی را اولیوت های طرح های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: "طرح های بسیج سازندگی و محرومیت زدایی باید کوتاه مدت وزود بازده بوده و فراگیر و گسترده باشند و همچنین عمومی و عام المنفعه بوده و فاقد پیچیدگی تخصصی باشند".

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، بهسازی و زیبا سازی مدارس، منابع طبیعی و کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش علمی و خدمات مشاوره ای و آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را از عرصه های مهم فعالیت اردوهای هجرت برشمرد و ادامه داد: "ایجاد روحیه جهادی و مسئولیت پذیری در بین جوانان، ایجاد محیطی سالم برای گذراندن اوقات فراغت، تقوت روحیه اعتماد به نفس در بین جوانان،تحقق مشارکت عملی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت و توجه به جنبه های آموزشی و ارایه آموزش های تخصصی به صورت عام از اثرات اجتماعی اردوهای هجرت هستند".

اسکندری افزود: " 417 گروه جهادی شناسنامه دار با نیروهای متخصص و پا به کار و مصصم در سطح استان فعالیت دارند که 98 هزار روز خدمات مختلف در نقاط حاشیه شهر ها تحت اردوهای یک تا سه روزه انجام داده اند".

وی اضافه کرد: "گروه جهادی 10 روه دانش آموزان و دانشجویان نیز در تابستان فعالیت دارند و علی رغم کارهای بزرگی که در اردوهای جهادی دانش آموزی صورت گرفته است لازم است برای بهره برداری بیشتر دانش آموزان از این اردوها برنامه ریزی بیشتر و درستی را در نظر بگیریم".

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: "در حال حاضر برای احداث 145 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، قرارداد بسته ایم که تعدادی افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند".

اسکندری ادامه داد: "انجام 15 پروژه عمرانی در حاشیه شهر، مرمت و بازسازی 117 مدرسه و مرمت و تکمیل ساخت 11 حسینیه، اجرای 23 پروژه آبرسانی، اهدای هزار و 853 جهیزیه، توزیع پنج هزار و 590 بسته غذایی و هزار و 800 لوازم التحریر، مشارکت در احداث 32 واحد مسکونی در گیلانغرب (منطقه زلرله زده کرمانشاه)، راه اندازی 140 واحد تولیدی و اشتغال برای 370 نفر از جمله اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی استان هستند".

وی با بیان این که طرح کرامت در 10 محله تبریز و شهرستان های اهر، مرند و تبریز انجام می شود، گفت: "باید در بین مسئولین نسبت به این محلات حساسیت ایجاد کنیم تا مشکلات این مناطق را پی گیری کنند".

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی ادامه داد: "طرح رزمایش محمد رسول الله ابتکار جدید بود که در راستای نیاز مردم و برای خدمت زسانی به مردم انجام گرفت و مردم انتظار دارند که این نوع برنامه ها استمرار داشته باشد" .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار