رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تأکید کرد

بررسی آثار تاریخی کشف شده در بازار حضرتی تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران درباره کشف یافته‌های باستان‌شناسی در بازار حضرتی تهران گفت هم‌اکنون تیم کاوش باستان‌شناسی تهران مشغول کاوش و بررسی این موضوع هستند.

کد مطلب: ۸۸۲۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آثار تاریخی کشف شده در بازار حضرتی تهران

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا گفت: طی دو هفته پیش، مالک یک مغازه در راسته بازار حضرتی تهران که نزدیک به چهارراه مولوی است، زمانی که می‌خواهد جهت نوسازی بخشی از کف مغازه‌ را گودبرداری کند متوجه آثاری از تکه‌های سفال در کف مغازه می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: مأموران شهرداری که برای سرکشی در این منطقه حضور داشتند متوجه حفاری می‌شوند و از مالک مغازه مجوز می‌خواهند. مأموران شهرداری این موضوع را به میراث فرهنگی اطلاع می‌دهند و اکنون کارشناسان میراث فرهنگی در این مکان مشغول به بررسی و کاوش هستند و این مغازه تحت مراقبت قرار دارد.

وی درباره اینکه آثار کشف شده در این مغازه مربوط به کدام یک از دوران تاریخی است، گفت: یافته‌هایی از دوران مختلف قاجار، صفوی و تیموری نشانه‌هایی است که باستان‌شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی طی روزهای نخست بررسی مطالعاتی به دست آوردند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پس از اینکه تیم کاوش میراث فرهنگی اطلاعات خود را تکمیل کردند، گزارش آن تهیه و اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار