ساماندهی باغ گلستان از اولویت های اصلی شهرداری منطقه هشت تبریز

تبریز (پانا) - رضا پاکنهاد در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری پانا از ساماندهی فروشندگان غیر رسمی در باغ گلستان تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی باغ گلستان از اولویت های اصلی شهرداری منطقه هشت تبریز

شهردار منطقه هشت تبریز در ادامه افزود: در صورت اختصاص محل مناسب نسبت به انتقال کسبه و دست فروشان به محل مناسب اقدام میشود .وی در ادامه گفت این ساماندهی باید با دخالت و همکاری سایر ارگان ها ازجمله نیروی انتظامی صورت گیرد .

وی بر تسریع این اقدامات تاکید داشت و عنوان کرد : در آینده ی نه چندان دور شاهد برگشتن باغ تاریخی گلستان تبریز به حالت قبلی خواهیم بود.

پاکنهاد ادامه داد: امیدواریم با حمایت ها و اقدامات شهرداری منطقه هشت و ارگان های مختلف این باغ به حالت اولیه باز گردد .

باغ گلستان (به ترکی آذربایجانی: گولوستان باغی) یا باغ فجر، یکی از بوستان‌ های قدیمی و مشهور شهر تبریز است. مساحت این بوستان ۵۲٬۰۰۰ متر مربع می ‌باشد. باغ گلستان در سال ۱۳۰۸ خورشیدی افتتاح شده‌ و قدیمی ‌ترین بوستان داخلی تبریز محسوب می ‌گردد.

لازم به ذکر است که مجسمه کالسکه ای که اکنون در خیابان قونقاباشی تبریز، مقابل باغ گلستان واقع شده است توسط مجسمه ساز مشهور آذری جناب آقای "احد حسینی" ساخته شده است. (ایشان سازنده "مجسمه های بزرگ زندگی و مسائل آن واقع در طبقه زیرزمین موزه آذربایجان تبریز"، "مجسمه های سردار و سالار ملی در موزه مشروطه تبریز"، "مجسمه خاقانی واقع در پارک خاقانی در مجاورت گنبد کبود تبریز " و ... نیز می باشند.)

یادمان شمس تبریزی نیز که در این بوستان در معرض دید مسافران است، کار جدیدی است که در سال ۱۳۹۵ انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار