در گفت‌و‌گو با پانا

امیر حاج‌رضایی: تکرار اینکه تیم ملی ایران باید قهرمان جام ملت‌ها شود، درست نیست

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است تکرار قید قهرمان شدن ایران در جام ملت‌ها، باعث خواهد شد تا فشار روی بازیکنان و کادر فنی در این تورنمنت بیشتر شود.

کد مطلب: ۸۸۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
امیر حاج‌رضایی: تکرار اینکه تیم ملی ایران باید قهرمان جام ملت‌ها شود، درست نیست

امیر حاج‌رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره رقبای ایران در مرحله گروهی جام‌ ملت‌های آسیای 2019 امارات گفت: به نظرم هیچ کدام از رقبای ایران حریفان آسانی نیستند در واقع منظورم این است که هیچ کدام از تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها تیم‌های آسانی نیستند و نمی‌توان آنها را دست کم گرفت.

وی ادامه داد: برای مثال نمی‌توانیم بگوییم تیم ملی فوتبال یمن چون هیچ جایگاهی در فوتبال ندارد حریف ساده‌ای برای تیم ملی ایران خواهد بود. همه تیم‌ها در هر تورنمنتی که حضور پیدا می‌کنند با تمام قوا تلاش می‌کنند تا خودشان را نشان دهند. برای مثال در رقابت‌های جام جهانی 2018، آلمان که قهرمان جام جهانی 2014 بود، مقابل کره جنوبی با دو گل شکست خورد و از جام جهانی در همان مرحله گروهی کنار رفت. حالا درست است که ما بگوییم آلمان تیم قدرتمندی نیست؟ به نظرم این نظریه که برخی تیم‌ها در جام ملت‌های 2019 راحت هستند نظریه غلطی است. در فوتبال هیچ تیم راحت و سختی نداریم و برای عبور از سد همه تیم‌ها باید تلاش کرد.

این کارشناس فوتبال درباره شانس قهرمانی ایران در این دوره از جام ملت‌ها گفت: فوتبال غیر قابل پیش بینی است و بایدی در آن وجود ندارد. تکرار قید" تیم ملی ایران باید قهرمان جام ملت‌ها شود" کار درستی نیست و تنها فشار روی بازیکنان و کادرفنی ایجاد می‌کند.

حاج رضایی درباره شانس‌های اصلی قهرمانی در جام ملت‌های 2019 گفت: به نظرم باید این رقابت‌ها آغاز شود، ما سطح مسابقات و عملکرد تیم‌ها را ببینیم و بعد از آن در مورد شانس قهرمانی صحبت کنیم. من شانس قهرمانی را برای هفت تیم بیشتر می‌دانم اما همان‌طور که گفتم فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و گاهی اتفاقاتی می‌افتد که به هیچ عنوان بازیکنان و کادرفنی در آن دخیل نیستند. البته طبیعی است که هر تیمی تمرینات بهتری انجام داده عملکرد قابل قبولی هم داشته است.

وی در پایان گفت: همان‌طور که گفتم باید در انتظار آغاز مسابقات بود اما در مجموع به نظرم از غرب آسیا تیم‌های ایران، عراق، عربستان و امارات و از شرق آسیا تیم‌های ژاپن و کره جنوبی شانس بالایی برای قهرمانی در این دوره دارند. البته استرالیا هم تیم خوبی دارد و می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد. ضمن اینکه مربیان بزرگی هم در این تورنمت حضور دارند که به مراتب کار سخت‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار