نشست کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه مبارک فجر استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نشست هماهنگی کمیته استانی دانش آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار شد .

کد مطلب: ۸۸۲۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه مبارک فجر استان کردستان برگزار شد

این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل، معاونت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،مسئولین تشکل های دانش آموزی و اعضای کمیته به منظور هماهنگی و برنامه ریزی اقدامات کمیته در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تبریک پیشاپیش فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مهم ترین هدف برگزاری این نشست را هماهنگی، برنامه ریزی و ایجاد حساسیت و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد .

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت افزایی در دانش آموزان و انتقال پیام انقلاب به نسل آینده ساز، خواستار تبیین نقش انقلاب اسلامی در توسعه عدالت اجتماعی، دستاوردها و نقش آن در استحکام ریشه های انقلاب و ضرورت حفظ وحدت و همدلی برای تحقق و پاسداشت ارزش ها شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با بیان اینکه برنامه های کمیته باید با محوریت دانش آموزان اجرایی شود، گفت : با عنایت به برگزاری کنگره 5400 شهید استان و اقدامات صورت گرفته توسط آموزش و پرورش تاکنون ، برنامه های پیش بینی شده کمیته، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای استان اجرا و فضا سازی لازم در این خصوص صورت گیرد .

در ابتدای این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هدف از برگزاری این نشست را برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در واحد های اداری و آموزشی با محوریت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عنوان کرد .

وی در ادامه به تشریح دستورالعمل کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه مبارک فجر پرداخت و با بیان اینکه این دستورالعمل بر اساس ابلاغیه وزارتی، بومی سازی شده است، افتخار به گذشته و امید به آینده را شعار محوری برنامه های سال 97 اعلام کرد .

حجت الله نریمانی با اشاره به اهداف و سیاست های اتخاذ شده در دستورالعمل استانی، آشنایی دانش آموزان با مبانی، ریشه ها و نحوه شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، پرورش روحیه امید و خودباوری، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و نسل و جوان و آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مهم ترین اهداف برنامه های پیش بینی شده بر شمرد .

وی از تشکیل کمیته استانی، شهرستان و مدارس به منظور مدیریت و راهبری برنامه های ستاد دهه مبارک فجر خبر داد و ضمن تشریح وظایف و اعضای کمیته ها و توصیه های اجرایی، نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان، اجرای گروه سرود همسرایان فجر در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، بانشاط سازی برنامه ها، امید آفرینی، تهیه و تدوین کارنامه عملکردی 40 ساله آموزش و پرورش در شاخص های مختلف و اطلاع رسانی آن در دهه مبارک فجر و افتتاح پروژه های عمرانی را از مهم ترین برنامه های استان ذکر کرد .

معاون پرورشی و فرهنگی استان دانش آموز محوری را از شاخصه اصلی برنامه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان دانست و با تاکید بر ضرورت جریان سازی و ضرورت آشنایی دانش آموزان با انقلاب اسلامی و سبک زندگی روح الله، از همه بخش ها و اعضای کمیته خواست برنامه های پیشنهادی خود را به دبیرخانه استانی ارائه دهند تا در دستورالعمل کلی تنظیم و به واحد های اداری و آموزشی ابلاغ شود .

هم چنین در این نشست اعضای کمیته و تشکل های دانش آموزی برنامه های خود را ارائه کردند و مقرر شد آیین نمادین زنگ انقلاب در یکی از مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج برگزار و سرود دانش آموزی 1357 نفری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز به عنوان گروه سرود همسرایان فجر در راهپپیمایی یوم الله 22 بهمن مرکز استان به اجرای برنامه بپردازد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار