81 واحد آموزشی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است

کاشان ( پانا) - مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: برای بهره برداری از 81 واحد آموزشی در سال تحصیلی جاری، اعتباری معادل یک هزار و 200 میلیارد ریال صرف شده است.

کد مطلب: ۸۸۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
81  واحد آموزشی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده است

سید مهدی میربد در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: از مجموع اعتباری که هزینه شد تا 500 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اصفهان اضافه شود 70 درصد آن از محل مشارکت نیکوکاران مدرسه ساز تامین بوده است و تا بهمن ماه آینده نیز 150 کلاس درس به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بیش از30درصد مدرسه های مناطق 41 گانه استان اصفهان، فضای تخریبی است که اعتبارهای دولتی جوابگوی نوسازی و بازسازی آنها نیست.

وی تاکید کرد: فضاهای آموزشی براساس الگوی مدرسه سبز طراحی و ساخته می شود که در این طرح، مواردی مثل ایمنی، بهداشت محیط، صرفه جویی در مصرف انرژی و استانداردهای گرمایشی و سرمایشی مورد توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: هدف از تاسیس و توسعه مدارس سبز کاهش هزینه‎ها و اثرات نامطلوب بر محیط زیست، افزایش سلامتی و کارایی دانش‌آموزان و افزایش آگاهی در حوزه پایداری و محیط زیست است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: تدوین شاخص‌ها و معیارهای مکان‌یابی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی، ایجاد بستری استاندارد و یکسان از مهم‌ترین دستاوردهای تحقق فرآیند مکان‌یابی فضاهای آموزشی است.

میربد گفت: فضای آموزشی یکی از نیازهای اساسی برای تحول نظام آموزشی است که امیدواریم با حمایت و نقش آفرینی نیکوکاران در کنار آموزش و پرورش این مشکل نیز برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار