مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: برنامه های صیانت از حقوق شهروندی باید در همه ادارات و مدارس استان اجرایی شود

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی بر اجرا و عملیاتی شدن برنامه های حقوق شهروندی در کلیه ادارات و مدارس استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: برنامه های صیانت از حقوق شهروندی باید در همه ادارات و مدارس استان اجرایی شود

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در سومین نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی آموزش و پرورش استان، حقوق شهروندی را یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام عنوان کرد .

وی با اشاره به توصیه های قرآن کریم در خصوص رعایت حقوق همدیگر، اظهار داشت: اگر در جامعه هر کسی در جایگاه خود به حقوق شهروندی آشنا و آن را رعایت کند، آن جامعه سالم و زندگی در آن همراه با آرامش خواهد بود .

قربانی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، منشور حقوق شهروندی از سال ۱۳۹۵ توسط ریاست‌ محترم جمهوری به کلیه دستگاه ها ابلاغ و زمینه اجرای آن فراهم شده و همه وظیفه داریم در راستای عملیاتی کردن مفاد آن در بخش های آموزش و پرورش به خصوص مدارس تلاش کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اجرای برنامه های تکریم ارباب رجوع را بخشی از برنامه حقوق شهروندی بر شمرد و خواستار ایجاد تسهیل در انجام امور ارباب رجوع در ادارات و مدارس از جمله فرایند های مرتبط با فرهنگیان و اولیای محترم شد .

وی با تاکید بر ضرورت توانمند سازی کارکنان و دست اندرکاران امر برای اجرای بهینه حقوق شهروندی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و نشست های توجیهی، تصریح کرد: همه بخش ها وظیفه دارند در اجرای این برنامه مشارکت کرده و ضمن مستند سازی فعالیت ها، با دبیر خانه ستاد همکاری مستمر داشته باشند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش اعظمی از برنامه های آموزش و پرورش در مدارس اجرایی می‌شود، بر عملیاتی شدن برنامه های حقوق شهروندی در واحد های آموزشی استان تاکید کرد و اظهار داشت: باید در مدارس ضمن تکریم اولیای محترم و دانش آموزان، حقوق مراجعین به خوبی رعایت شود .

قربانی هم چنین از مسئولین کارگروه های ستاد صیانت از حقوق شهروندی اداره کل خواست، راه کارهای عملی اجرای حقوق شهروندی را به دبیرخانه استانی ستاد ارائه و برای مدارس نیز منشور حقوق شهروندی تنظیم شود .

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اگر همه با احساس مسئولیت نسبت به اجرای برنامه های ابلاغی عمل کنیم وضعیت بهتر می شود، اظهار داشت: برای داشتن جامعه بالنده، شهروندان باید ضمن آشنایی با حقوق یکدیگر، نسبت به رعایت آن اقدام کنند و انجام حقوق شهروندی وظیفه دینی، اخلاقی و اجتماعی همه ماست .

گفتنی است در ابتدای این نشست فوزیه غفاری دبیر ستاد صیانت از حقوق شهروندی آموزش و پرورش کردستان نیز گزارشی از اقدامات دبیرخانه و کارگروه های استانی و برنامه های ستاد در سال تحصیلی جاری را ارائه کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار