رویکرد تربیتی و فرهنگی بر همه فرآیندهای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش مقدم است

خرم آباد (پانا) - یکی از رویکردهای این نظام که بر اساس سند تحول بنیادین و ساحت هایی که برای آن تدوین شده ،رویکرد تربیتی و فرهنگی است که بر همه فرآیندهای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش مقدم است.

کد مطلب: ۸۸۱۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد تربیتی و فرهنگی بر همه فرآیندهای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش مقدم است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با محوریت نماز، نمازجمعه، بیان مسائل شرعی و احکام افزود: در این راستا همکاری نهادهایی که هم دغدغه تربیت دین را دارند و هم هدف رسالت هدایت جامعه را به سمت سعادت دارند و متناسب با همین برنامه‌ها و اهداف آموزش و پرورش را می توانند در این مسیر یاری کنند امری بدیهی است .

رضا زینی وند مقدم افزود: : این جلسه در راستای تحکیم و تحقق اهداف مورد نظر است و آموزش و پرورش با همکاری حوزه علمیه و ائمه جمعه و جماعات استان می تواند اهداف مشترک را محقق سازد .

وی با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی برنامه‌های مشترک و بررسی وضع موجود خبر از اجرای طرح امین ،طرح نسیم رحمت و طرح بینات در سطح مدارس استان داد و گفت حضور روحانیون برای نماز صرفاً در مدارس کافی نیست و ضرورت دارد روحانی به صورت دائم و مستمر در مدارس حضور داشته باشد و پاسخگویی مسائل و مشکلات دانش آموزان باشد .

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان چهار هزار و 500 آموزشگاه داریم که هزار و 400 نمازخانه و ۸۰۰ روحانی در سراسر استان به صورت مستمر نماز جماعت را در مدارس برگزار می کنند.

وی همچنین گفت :با همکاری ائمه جمعه و جماعت در تمام شهرستان ها و مناطق استان یک روز در هفته را به برگزاری نماز جماعت در مدارس و ترویج مسائل دینی و احکام اختصاص داده ایم .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین برای ساحتهای مختلف ،خصوصا اعتقادی ،راهکارهایی در نظر گرفته شده است که معاونت پرورشی، برش استانی را استخراج نموده و این برنامه‌ها را با همکاری روحانیت معزز اجرایی می کند .

وی در پایان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح امین در مدارس خاص از اقدامات خوبی که در حوزه پرورشی در سطح استان انجام گرفته است تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار