در گفت‌وگو با پانا

محمودزاده، نماینده مجلس: قانون محکمی برای مقابله با قاچاق خاک وجود ندارد

انتقال هر گونه خاک زراعی ممنوع است/ قوه قضاییه با متخلفان قاچاق خاک برخورد کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره قاچاق خاک در کشور گفت اکنون قانون محکمی برای مقابله با قاچاق خاک وجود ندارد و ضرورت دارد هرچه سریعتر لایحه حفاظت از خاک به سرانجام برسد.

کد مطلب: ۸۷۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
محمودزاده،  نماینده مجلس: قانون محکمی برای مقابله با قاچاق خاک وجود ندارد

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه خاک سرمایه ملی است، اظهار کرد: موضوع قاچاق علاوه بر اینکه مشکلات زیست محیطی دارد به اقتصاد ملی آسیب وارد می‌کند و سازمان محیط زیست و نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر ضرورت ورود قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان گفت: اکنون قانون محکمی برای مقابله با قاچاق خاک وجود ندارد و نهادهای نظارتی باید در این زمینه حساس باشند و با متخلفان برخورد جدی شود.

وی با اشاره به لایحه حفاظت خاک گفت: در لایحه حفاظت از خاک درباره پیشگیری از برداشت و قاچاق خاک توجه شده است و انتقال هر گونه خاک زراعی ممنوع است و باید با هر گونه فروش و قاچاق خاک به شدت برخورد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شورای نگهبان ایراداتی به لایحه حفاظت از خاک گرفته است که اکنون در اختیار کمیسیون کشاورزی است و ایرادات آن در حال برطرف شدن است و به زودی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

محمودزاده با بیان اینکه تاکنون گزارش یا مستنداتی درباره قاچاق خاک از سوی سازمان محیط زیست به مجلس ارائه نشده است، گفت: صادرات و قاچاق خاک بر مبنای لایحه حفاظت از خاک ممنوع است و سازمان محیط زیست باید در زمینه قاچاق خاک مستندات لازم را به مجلس ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار