رقابت 600 دانش آموز پسر و دختر سرخس در مسابقات قرآن، عترت و نماز

سرخس (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی سرخس گفت: در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم این شهرستان، نزدیک به 600 دانش آموز دختر و پسر و همچنین عوامل اجرایی ، داوران و مربیان حضور داشتند.

کد مطلب: ۸۷۹۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 600 دانش آموز پسر و دختر سرخس  در  مسابقات قرآن، عترت و نماز

محمد سندگل در مراسم افتتاحیه مسابقات مرحله شهرستان قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سرخس، گفت: همه ساله مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان، در پنج مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان، کشوری و بین المللی در دو گروه دختران و پسران برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می شود که رشته های قرآنی آن شامل قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل، رشته های عترت شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه( ع )، مداحی و رشته های نماز نیز شامل اذان، احکام و انشاء نماز می باشد.

سندگل گفت: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه می باشد که حفظ ویژه شامل حفظ 5 ،10و 20 جزء از قرآن و حفظ کل می باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سرخس ادامه داد: دانش آموزان سرخس، در مرحله استانی این مسابقات در سال گذشته، با کسب رتبه های برتر در رشته های مختلف، گام بلندی را برداشتند و با صعود به گروه 1 استان، باعث شدند که مسابقات امسال در مرحله شهرستان با دقت نظر بیشتری انجام شود. لذا در مسابقات امسال شهرستان از داوران استانی و بعضا کشوری استفاده شد.

او با اشاره به حضور نزدیک به 600 دانش آموز دختر و پسر و عوامل اجرایی ، داوران و مربیان از شهرستان، گفت: محل مسابقات بخش پسران، کانون فرهنگی تربیتی محدثه و دختران مدرسه قرآن والعترة است.

نفرات اول رشته های مختلف این مسابقات در دو گروه دختران و پسران، برای شرکت در مرحله استانی که تیرماه سال جاری معرفی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار