تَکدی گری در قالب موسسات خیریه

شیراز (پانا) - معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی فارس از فعالیت بیش از 600 مرکز خیریه در فارس خبر داد و افزود: مراکز خیریه زیر نظر بهزیستی، اجازه جمع آوری کمکهای مردمی از درب منازل و اماکن عمومی را ندارند و افرادی که در قالب موسسات خیریه به درب منازل و یا در اماکن عمومی مراجعه می کنند قصد سوء استفاده از احساسات مردم را دارند.

کد مطلب: ۸۷۹۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تَکدی گری در قالب موسسات خیریه

محمد رضا هوشیار با اشاره به اینکه 390 مرکز خیریه از 600 مرکز خیریه فعال در فارس زیر نظر بهزیستی است، گفت: هیچ یک از موسسات خیریه برای جمع آوری کمک به درب منازل و اماکن عمومی رجوع نمی کنند و افرادی که در این قالب ظاهر می شوند افراد سودجو هستند که مردم باید مراقبت کنند و از اعتماد به آنها بپرهیزند.

وی ضمن تقدیر از اعتماد مردم به مراکز بهزیستی گفت: مردم می توانند با ساماندهی کمک ها و نذورات خود، وجوهات خود را به فرد نیازمند واقعی برسانند و بیش از 3000 خیر و نیکوکار در فارس با بهزیستی در ارتباط هستند که در سال جاری بیش از 90 میلیارد ریال به این مجموعه کمک کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت 28 مرکز نگهداری از افراد زیر 18 سال در فارس و نگهداری از 7600 معلول جسمی و ذهنی در مراکز توانبخشی بهزیستی فارس، افزود: این سازمان به دنبال ایجاد فرهنگ مشارکت و توجه به حس مسوولیت اجتماعی در بین مردم است و مقصود از مشارکت تنها بحث نقدی نیست و مردم می توانند با اعلام علاقمندی خود به عنوان مددیار و یا مسوولیت هایی که در زمینه نگهداری از افراد زیر نظر بهزیستی است این سازمان را یاری نمایند.

هوشیار ادامه داد: در زمینه مشارکت ها ما معتقدیم اکرام جامعه هدف مهم تر از اطعام آن است و هر شهروند یک خَیر است و افرادی هستند که در مراکز ما به عنوان مددیار به صورت هفتگی و یا پاره وقت بر اساس حس مسئولیت اجتماعی خود رجوع می کنند و به ارائه کمک می پردازند و اگ این فرهنگ مشارکت اجتماعی درجامعه ایجاد شود و همه به این باور برسند که در قبال قشر نیازمند مسوول هستیم تمامی کمک های نقدی و غیر نقدی به مستمند واقعی می رسید.

او از مردم خواست تا با عضویت در نزدیک ترین مرکز خیریه خود، کمکهای خود را در اختیار آنان قرار دهند تا بر اساس نیت خیر هزینه شود و از کمک های احساسی در خیابانها به متکدیان خودداری کنند و در مواجهه با افراد نیازمند آنها را به مراکز خیریه معرفی کنند.

مدیر کل بهزیستی فارس نیز در ادامه با انتقاد از اینکه مراکزی چون نیروی انتظامی که ابزار نظارتی کافی ندارد نباید در زمینه صدور مجوز ورود کند، گفت: عمده مشکلات ما در زمینه موسسات خیریه مربوط به مراکزی است که مجوز از نیروی انتظامی گرفته اند و سالهاست که تمدید مجوز هم نشده اند و عمده ی سوء استفاده هایی که از مردم در قالب موسسات خیریه می شود مربوط به این مراکز است.

مرتضی موسوی از تشکیل کمیته ای در استانداری فارس به منظور ساماندهی مراکز خیریه و مجوزهای آنان خبر داد و افزود: این کمیته سعی در یکپارچگی صدور مجوز برای خیریه ها و جمع آوری کمک های مردمی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار