معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

پژوهش محوری لازمه ارتقا کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش است

کرمان(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک کرمان، گفت: پژوهش محوری لازمه ارتقا بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۷۸۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش محوری لازمه ارتقا کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حمیدرضا دعاگویی صبح شنبه ۲۴ آذرماه ۹۷ در مراسم نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک کرمان با گرامیداشت هفته پژوهش، گفت: اگر کار پژوهشی را قدر بدانیم و آن را در صدر بنشانیم، محصول نهایی که تولید خواهد شد یک فردی است که می تواند توسعه را در مفهوم توسعه پایدار و ماندارگار برای کشوری که بیش از یکصد سال از آموزش های نوین در این کشور می گذرد باشد.

وی به تربیت دانش آموزانی خلاق، مبتکر، پژوهشگر و پژوهش محور اشاره کرد و افزود: تربیت دانش آموزانی که توسعه را به مفهوم واقعی برای کشور به ارمغان بیاورند یکی از رسالت های مهم دستگاه تعلیم و تربیت است.

دعاگویی گفت: مدرسه تنها یک مرکز مجری برنامه های آموزش و پرورش نیست بلکه مدرسه یک مرکز تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان به چرخش های تحول آفرین در نظام تعلیم و تربیت که با ابلاغ سند تحول بنیادین و زیر نظام های وابسته به آن این اهداف تربیتی مختلفی را دنبال می کند اشاره کرد و افزود: خلق موقعیت های مختلف از عهده ی یک مدیر و معلم خلاق و همسو با سیاست های تحولی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به معنای کلی کسی که یک فهم بسیار خوبی را از این تحولات داشته باشد بر می آید.

وی یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین و یکی از مهمترین راهبرد های سند تحول را ساحت های فرهنگی و تربیتی آن دانست و افزود: مدرسه بعنوان یک کانون تربیتی در سند تحول بنیادین باید تربیت دانش آموزانی آشنا به مفاهیم قرآنی و آموزه های اهل بیت(ع) را سرلوحه خود قرار دهد.

وی نقش مدیران مدرسه را راهبری امور بسیار مهم دانست و گفت: ساعت هایی را از برنامه درسی ملی برای اینکه مدیر و معلم، شورای معلمان مدرسه، تصمیم بگیرند چه محتوایی می خواهد در ساعت خالی مدرسه تدریس بشود را بعهده ی مدیر مدرسه گذاشته است.

وی افزود : همیشه دنبال این هدف بوده ایم و اعتقاد داریم که نیروی انسانی ما تبدیل به یک سرمایه شود زیرا مهمترین دارایی هرسازمان نیروی انسانی آن دستگاه است و آموزش و پرورش عظیم ترین دستگاه اجرایی کشور است.

وی به وجود بیش از ۴۸ هزار فرهنگی و ۶۴ هزار دانش آموز استان کرمان اشاره کرد و افزود: تمامی واحد های آموزشی در استان اگر یک مدرسه پویا باشند معلمان آن مدرسه این هدف را که هدف مشترک هست به خوبی در ک کنند و همسو باشند و با اهداف سازمانی مشترک قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطر نشان کرد: ما به مدیران و معلمانی نیاز داریم که خودشان برانگیخته باشند و توان برانگیخته نمودن دیگران را نیز داشته باشند و ما باید برای رسیدن به اهداف انگیزه کاری لازم را در آنها ایجاد کنیم و مدیرانی جسور، شجاع در راس کار قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار