مشاور مدیرکل ورییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور:

آیین اختتامیه بیست و سومین هفته وهفدهمین جشنواره ی فیلم و عکس

نیشابور (پانا ) سیمرغ عطار نشان افتخار مهمترین رویداد سینمایی کشور و منطقه است . از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر می خواهیم به پاس سیمرغ عطاربه عنوان نماد جشنواره سهم نیشابور را در این رویداد مهم درنظر بگیرند.

کد مطلب: ۸۷۷۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه بیست و سومین هفته وهفدهمین جشنواره ی فیلم و عکس

مشاور مدیرکل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور درآیین اختتامیه بیست و سومین هفته وهفدهمین جشنواره ی فیلم و عکس اظهارکرد:شهرستان بزرگ نیشابور به تنهایی از چند استان کشور در پارامترهای فرهنگی و هنری جلوتر است و در بخش فیلم و عکس پیشتاز ، این جشنواره با همت اهالی فیلم وعکس حاصل یکسال تلاش این عزیزان می باشد که در این جا نمود یافته است .

غلامحسین علی پور در تالار ادیب افزود:متاسفانه تمام هنر نیشابور در این زمینه نیست و ظرفیت های نیشابور فراتر از این است و ما باید با همت های بلند و نگاههای ژرف شاهد آیینه تمام نمایی از تلاش ها و توانمندیهای شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد:این خطه ظرفیت های فرهنگی و تاریخی بسیاری همچون ورود امام رضا (ع ) به این شهر،حلقه های بحث و درس که به جهان متصل شده، طالبان علمی که نیشابور را قبله آمال خود دیده اند و مفاخری که از این دیار جهانی شده اند را دارد که می توان در همه زمینه های هنری به خصوص فیلم و عکس از اینها بهره گرفت.

علی پور یادآورشد:ما می توانیم از منطق الطیر عطار ، آثار عطار ، زندگی عطار ، زندگی خیام و شهرت جهانی وی ، اندیشمندانی همچون فضل بن شاذان ونیز رویدادهای تاریخی این شهر برای خلق آثار ماندگار و جهانی استفاه کنیم.

وی تاکیدکرد: ابرشهر نیشابور دارای موقعیت های طبیعی ، تاریخی ومذهبی فراوانی به لحاظ بصری و تصویری همچون کوچه باغها،صبح نیشابور، دامنه ی بینالود ،دشت نیشابور ،آثار مذهبی و تاریخی فراوان، آداب و رسوم، فولکلور و گویش زیبای نیشابور بهره گرفت که متاسفانه حق این ظرفیت ها ادا نشده ، و سینمای ما محروم از آنان مانده است .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور عنوان کرد: سیمرغ عطار نشان افتخار مهمترین نماد سینمایی کشور ومنطقه است از دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد هنری کشور می خواهیم به پاس این هدیه ی ارزشمندی که نیشابور ونیشابوریان به این جشنواره داده اند از این رویداد مهم سهم نیشابور را در نظر بگیرندواز معاون استاندار و فرماندار، نمایندگان مجلس ، و مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی ودیگر مسئولین عالی استان وکشور می خواهیم که این انتظار بحق را به گوش مسئولان جشنواره برسانند.

مشاور مدیرکل ورییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابورتصریح کرد:اکنون نیشابوریکی از پرظرفیت ترین و غنی ترین شهرهای کشور است و ظرفیت های انسانی، هنرمندان و فرهیختگان سینمایی بسیار مطرحی دارد وما از سینماگران و هنرمندان مطرح نیشابوری که در کشور از ظرفیت های گرانبهای این شهر هستند می خواهیم که به نیشابور برگردند و آثاری را تولید کنند که صدای نیشابور بلند تر شنیده شود و از همه مسئولین اجرایی ، صنعتگران ،اصناف ومردم می خواهیم زمینه های حضور این عزیزان را در نیشابور فراهم نمایند.

معاون استاندار و فرماندار نیشابورنیز عنوان کرد : امروز بخشی از افتخارات نیشابور را شاهد هستیم که به واسطه افتخارات هنرمندان پرتلاش جوان و با آتیه در این روزها در قالب فیلم وعکس فراهم گردیده است چرا که فیلم و عکس برای مردم و هنرمندان پرمخاطب و قابل توجه است .

سعیدشیبانی گفت:در خصوص آینه پر از افتخار نیشابور اعتقاد داریم جوانان پرتلاش و خلاق از ریشه ها ی گذشته و رسالت آینده باهمت عالی و خوبی که دارند بهره برده و خوش درخشیدند .

وی خاطرنشان کرد:در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر در سالهای قبل پیگیری هایی شد و امیدواریم امسال نیز در بخش دولتی و غیر دولتی در سطح ملی پیگیری و در بخش اکران و حضور نیشابور در سطح ملی با رویکرد جشنواره فیلم فجر استفاده بهتری داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در نیشابور عنوان کرد:بخش فرهنگ وهنر باید جریان داشته باشد و باید چراغ آن همیشه در شهر روشن بماند و باید مشکلات و سختی های اقتصادی را با پشتوانه فرهنگ وهنر پشت سر گذاشت و از ظرفیت های مختلف استفاده بردو از مسئولین فرهنگ وارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر می خواهم برنامه ریزی جامعی برای جشن های چهلمین سالکرد باشگوه انقلاب اسلامی داشته باشند و از همه ظرفیت های فرهنگی و هنری که باعث ایجاد روحیه امید و نشاط برای مردم می شود رافراهم نمایند.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور تصریح کرد: مسئولین شهرستان برنامه ریزی کامل وجامعی داشته باشند تا بتوانیم درمدت باقیمانده تا جشن های چهلمین سالکرد باشگوه پیروزی انقلاب این فضای وحدت ملی در شهرستان تقویت شود .

دبیر بیست و سومین هفته وهفدهمین جشنواره ی فیلم و عکس نیشابورنیزگفت: در بخش عکس بیست و سومین هفته وهفدهمین جشنواره ی فیلم و عکس نیشابور تعداد 335 اثر از 42 عکاس نیشابوری به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری تعداد 22 قطعه عکس از 15 عکاس انتخاب وبه نمایش گذاشته شدو در بخش فیلم این جشنواره تعداد30فیلم کوتاه از 26 فیلمساز نیشابوری به دبیرخانه جشنواره رسید.

مسعود سلیمانی سپهر افزود:امسال جشنواره به اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،انجمن سینمای جوان ، سازمان فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شهرداری و کانون بسیج هنرمندان نیشابور برگزار گردید.

در بخش عکس جشنواره محمود کمالی نفر اول- مهدی سیدآبادی نفر دوم- سارالعل کمالیان نفر سوم - آمنه شاوزی پور و امیر تقوی راد نیزمورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش فیلم جشنواره بهترین فیلم نامه (فیلم برابری ) هلیا سروری وحجت ابراهیم نژاد- تقدیر فیلم نامه (فیلم به کجا میرویم ) زینب افتخاری نسب - بهترین کارگردانی(فیلم کروکدیل ) ایمان خشنودی - بهترین تصویربرداری (فیلم فدیشه ) محمد نامدار-بهترین بازیگری(فیلم کروکدیل ) علی چاقوچی- تقدیربازیگری(فیلم شب بازی ) تیارا فرح دل-بهترین تدوین(فیلم برقله افتادگی )سیدمهدی حسینی- تقدیر تدوین(فیلم شب بازی ) جعفر عمارلو- بهترین فیلم (فیلم خیر )علی رنگانی-بهترین مستنددر بخش کهن دژ (فیلم برقله افتادگی ) سیدمهدی حسینی وبهترین فیلمنامه در بخش کهن دژ(فیلم ده کور ) رشید پژمان نیا ودر بخش المپیاد فیلمسازی نوجوان نیز از علی شکیبا، متین کریمی،آرش محمدی،سیماخادریان وعلیرضا نیشابوری تقدیر بعمل آمد.

بیست و سومین هفته وهفدهمین جشنواره ی فیلم و عکس نیشابور با حضور پرشور مردم ، هنرمندان ومسئولین با معرفی برگزیدگان در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به کار خود پایان دادو به کلیه نفرات برتر لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار