تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری:

بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون امام حسین (ع) است

بیرجند(پانا) - تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری تلاش کردند تا یاد شهدا در جامعه نباشد اما خون امام حسین علیه السلام جهل زدایی از عالم کرد و امروز بیداری امت اسلامی به برکت خون شهدا است.

کد مطلب: ۸۷۷۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بیداری اسلامی در منطقه به برکت خون امام حسین (ع) است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان برای اینکه در زندگی خود از آمادگی روح برخوردار شود و بتواند از نفس دور شود باید در پرتو بندگی و بزرگی روح و روان قرار گیرد.

وی افزود: در هر قبیله و هر دیار افراد بزرگ زیاد داریم اما بین بزرگ و بزرگوار در هر قشر و قبیله افراد بزرگ زیادی هستند و بین بزرگ و بزرگوار تفاوت وجود دارد


وی با بیان اینکه شهدا قبل از مقام شهادت دارای مقام کرامت بودند، گفت: در عالم جزء خداوند کسی وجاهت ندارد اگر ما بخواهیم بمانیم باید وجیه الله شویم و وجاهت در خانه اهل بیت علیه السلام است و اینکه شهدا جاودانه شدند به همین است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هر چه مقام وجه الهی بگیرد ماندگار می شود، ادامه داد: باید شعار و رویکرد همه ما شهدا باشند؛ دشمنان خیلی تلاش کردند تا عاشورا در عاشورا بماند اما عاشورا شد روز تولد عاشورا.


به گفته وی بسیاری تلاش کردند تا یاد شهدا در جامعه نباشد اما خون امام حسین علیه السلام جهل زدایی از عالم کرد و امروز بیداری امت اسلامی به برکت خون شهدا است.


آیت الله عبادی گفت: مگر کسی می‌تواند در فضای شهید و شهادت زندگی کند و به جای استقلال دم از ناتوانی، وادادگی و کوتاهی بزند؟فرهنگ شهادت فرهنگ مقاومت، ایستادگی و تسلیم نشدن و اتکا به داشته‌ها و توجه به اقتصاد مقاومتی را به ما می‌آموزد.

وی افزود: انسان باید به جای اینکه اسیر نفس شود امیر نفس باشد و این امر در پرتو الهی میسر می‌شود و بزرگ در عامل زیاد داریم اما هر بزرگی بزرگوار نیست زیرا فرق بین بزرگ و بزرگوار زیاد است و بزرگواری جایگاهی است که انسان در پرتو عبودیت پروردگار پیدا می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهدا با اختیار قراردادن جان در کف دست به ندای حق لبیک گفتند بیان کرد: امامان ما هم مقام کرامت داشتند و بالاترین مقام که شهادت است خداوند به شهدا نائل کرد و اگر کسی شهید شد به معنی آن است که وجه‌الله بر او نظر کرده و اگر ما بخواهیم بمانیم باید مورد نظر وجه‌الله قرار گیریم و راز ماندگاری شهدا این است که شهدا به وجه‌الله نظر کردند.

وی با اشاره به غیرتمندی و شهید پروری خراسان‌جنوبی، بیان کرد: این از امتیازات شما است و به برکت خون شهدا نرخ جرم در این استان نسبت به سایر استان‌ها کمترین است که رمز آن نیز به دلیل حضور در این جلسات، تدین به خدا و فرهنک غنی این استان است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مردم خراسان‌جنوبی علی رغم کمبودها، خشکسالی‌ها و مشکلات امروز در جایگاه دفاع از نظام، پاسداری و مطیع امر رهبری بودن جزو پیشتازهای کشور هستند.

آیت الله رئیسی گفت: شهدا آمده‌ایم با شما پیمان ببندیم که وصایای شما بر زمین نماند و آمده‌ایم با خدای خود پیمان ببندیم که پاسدار خون شما باشیم.

در این مراسم بیش از 100 عنوان کتاب به همراه تمبر کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار