امام جمعه ارومیه: جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام والاترین است

ارومیه (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هیچ یک از مکاتب دیگر نظیر دین مبین اسلام به جایگاه معلم، عالم، تعلیم و تعلم توجه نکرده است.

کد مطلب: ۸۷۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه ارومیه: جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام والاترین است

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوادآموزی استان گفت: دین مقدس اسلام دینی است که در هیچ یک از مکاتب دیگر مانند ان به جایگاه معلم و عالم و تعلیم و تعلم توجه خاصی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سواد اموزی آذربایجان غربی افزود: اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم ( ص) نازل شده است ابتدا بر تعلیم و بعد بر خلقت انسان اشاره دارد و ظاهر آیات بیانگر این است که وقتی تعلیم نباشد خلقت هم مفهوم ندارد.

وی اضافه کرد: معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع علم است و قرآن کریم نوعی علم و خواندن است و اگر بر آیات قرآن هم تامل شود بر خواندن، تعلیم و یادگیری و مقام معلم تاکید بسیاری دارد و این موضوع از جایگاه رفیعی در دین اسلام برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: آیات و روایات بیانگر اینست که شهدای فرهنگی از سایر شهدا یک قدم پیش تر و والاترند چرا که هم عالم بودند و هم معلم و به مقام شهادت نیز رسیدند و رفیع تر از آن جایگاهی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: قرآن کریم راجع به شهدا آیات بسیاری دارد که بیانگر چگونگی معامله خداوند با شهداست و در سوره مبارکه توبه به این موارد اشاره کاملی شده است.

وی گفت: بالاترین رستگاری عظیم همین معامله با خداوند است خداوند مشتری، مومن فروشنده و صورت معامله بحث جهاد و سند و قباله تورات و انجیل و قرآن و ثمن معامله بهشت است.

وی با بیان اینکه همه به سرنوشت شهدا غبطه می خورند افزود: در استان ما ۱۲ هزار شهید جان خود را تقدیم انقلاب کردند بنابراین مسئولیت ها درمقابل این‌ پست ها و در مقابل خون شهدا بسیار سنگین است و لازم به پاسداری مطلوب است تا به نسلهای بعدی تحویل داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار