معاون آموزشوپرورش مازندران:
مدارس با اجرای برنامه تعالی مدیریت ایزو کیفیت دریافت میکنند
ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش مازندران با بیان اینکه هدف از اجرای برنامه تعالی مدیریت تدوین استاندارد، برنامه و کیفیت است، اعلام کرد که مدارس با اجرای این برنامه ایزو کیفیت دریافت میکنند.
![مدارس با اجرای برنامه تعالی مدیریت ایزو کیفیت دریافت میکنند](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDYyZTYmQlcP/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHOErIFu4LegQsAIKXaKdntA,,/ZDYyZTYmQlcP.jpg)
اسفندیار نظری در کارگاه آموزشی استقرار مدل اجرایی تعالی مدیریت هنرستانهای منتخب استان که در شهرستان محمودآباد برگزار شد، با بیان اینکه با اجرای برنامه تعالی و سند تحول بنیادین، سه فرصت انتخاب، شادی کردن و مهارتآموزی به دانشآموزان داده میشود، اظهار کرد: «با اجرای این برنامه مدارس ISO کیفیت از سازمان استاندارد کشور پس از به دست آوردن درجههای اشتهار، اهتمام و تندیس دریافت میکنند.»
او با بیان این نکته که کارآمدترین نهاد اجتماعی در جامعه آموزش و پرورش است، افزود: «آموزش و پرورش بیش از آن که یک دستگاه اجرایی باشد یک نهاد گسترده اجتماعی است که زیرساخت تربیتی توسعه را فراهم میآورد و در این بین مدرسه، کانون تحول و مدیر مدرسه محور جایگاه اصلی مدرسه محسوب میشود.»
معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش مازندران انگیزه، مهارت های ارتباطی، زکاوت و زیرکی، راستی و صداقت، تشویق و پاداش به موقع، عملگرا بودن، تفویض قدرت، اعتماد به نفس، تسلط و ثبات هیجانی را از ویژگیهای شخصیتی مدیران موفق دانست و توصیه کرد: «مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت ضمن تقویت این 10 ویژگی، باید آمادگی رویایی با ناکامی ها، کارشکنی ها و انتقادات درست و نادرست را در اجرای تصمیمات داشته باشند.»
نظری خاطرنشان کرد: «هدف شما مدیران گرانقدر به عنوان پرچمداران کیفیت و قلبهای تپنده حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش باید این باشد که نتیجه کار با رویکرد مناسب، منطقی و سریع، رضایت دانش آموزان، اولیاء و معلمان را در پی داشته باشد و از همه مهمتر به عملکرد دانشآموزان با 3 شایستگی مهم یعنی دانشآموز فکور، دانشآموز مومن و دانشآموز با روحیه کارآفرینی به ثمر برسد.»
نظری با بیان اینکه در برنامه تعالی به دنبال رویکرد هستیم نه نتیجه، اظهار کرد: «در مسابقات علمی عملی، علمی کاربردی، جشنواره ها و المپیادهای کارآفرینی شاهد آن باشیم که سه امر مهم کسب دانش، کسب مهارت زندگی و کسب مهارت کسب و کار اتفاق افتد.»
ارسال دیدگاه