شیراز میزبان دومین دوره المپیاد ملی و دانش آموزی بازی های فکری سرگرمی است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در مراسم افتتاحیه دبیرخانه دائمی بازی های فکری و سرگرمی از برگزاری چهارمین دوره المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی با عنوان رویش در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شیراز میزبان دومین دوره  المپیاد ملی و  دانش آموزی بازی های فکری سرگرمی است

محسن کلاری گفت : المپیاد رویش در زمینه بازی‌های فکری از قبیل برج دومینو، لیوان چینی،جنگا و ریورسی، بلاک اس دو نفره در مقطع ابتدایی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ،جنگا و ریورسی و همچنین بلاک اس چهار نفره در مقطع متوسطه برگزار می‌شود.

وی افزود :سازمان دانش آموزی توانسته است در تمام ادارات آموزش و پرورش در سطح منطقه‌، ناحیه و شهرستان فضای لازم برای حضور دانش‌آموزان در المپیاد را فراهم کند. دانش آموزان اکنون مسابقات خود را در مرحله منطقه شروع کردند و هر منطقه می‌تواند بین پنج تا پانزده درصد متقاضیان خود را به مرحله بعد اعزام کند.

کلاری خبر داد : المپیاد بین‌الملی بازی‌های فکری و سرگرمی آسیا امسال برای اولین بار به ایران آمده و شیراز میزبان این المپیاد است که دانش‌آموزان برگزیده از مرحله کشور می‌توانند در سطح بین‌المللی مسابقه بدهند و خود را محک بزنند، البته شاید کیفیت بازی‌ها درخور توجه نباشند اما قطعا شروعی خواهد بود برای پیشرفت در این زمینه .

او گفت: اکنون در سطح مناطق بیش از پنج هزار نفر متقاضی داشته‌ایم و پیش بینی میشود حدود هزار نفر در مرحله بعد پذیرش شوند .

وی از آموزش فرهنگیان به عنوان مربیان این بازی‌ها خبر داد و افزود: ما برای اینکه دانش‌آموزان در هر نقطه از استان امکان شرکت در این رقابت‌ها را داشته باشند و بتوانند برگزیده شوند فارس را به ۵ قطب تقسیم کرده‌ایم و آموزش‌ها برای مربیان و داوران به صورت گسترده و قطبی ارائه شده است فسا به عنوان قطب شرق ، کازرون به عنوان قطب غرب، اقلید به عنوان قطب شمال و اوز به عنوان قطب جنوب فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس با بیان اینکه استقبال فرهنگیان برای شرکت در دوره های مربیگری این بازی ها، از برگزاری مسابقات باری های فکری ویژه فرهنگیان در آینده ای نزدیک خبر داد.

سازمان دانش آموزی فارس، چهار سال پیش و از سال 94 بر اساس یک ابتکار و ایده نو طرح المپیاد بازی های فکری سرگرمی ویژه دانش آموزان را کلید زد و پس از دو سال که اقدام به برگزاری مرحله استانی کرد، سال گذشته موفق به برگزاری این رقابت ها به صورت ملی و با حضور بیش از 12 استان و 1200 نفر شرکت کننده کرد و امسال نیز دومین دوره المپیاد ملی در حالی برگزار می شود که این رقابت ها برای نخستین بار و برای رعایت عدالت محوری و مشارکت بیشتر دانش آموزان این رقابت ها از مرحله منطقه ، ناحیه و شهرستان و بعد استانی برگزار می شود و برگزیدگان شهرستانی پس از ورود به مرحله استانی و کسب مقام وارد مرحله ملی می شوند.

کلاری افزود: امسال شیراز نیز میزبان مسابقات بین المللی آسیایی است که به همت سازمان شهرداری های شیراز برگزار می شود و دانش آموزان برگزیده در المپیاد دانش اموزی رویش نیز می توانند در این رقابت ها شرکت کنند.

خبر نگار : کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار