عاملان زمین خواری 5 میلیارد تومانی در البرز دستگیر شدند

با تلاش ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ، 2 نفر جاعل زمین خوار که با جعل اسناد زمین های دولتی را به فروش می رساندند، دستگیر شدند.

کد مطلب: ۸۷۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
عاملان زمین خواری 5 میلیارد تومانی در البرز دستگیر شدند

سرهنگ "محمد نادربیگی" سرپرست پلیس آگاهی استان البرز ، در این خصوص گفت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان شهرجدیدهشتگرد ، مبنی بر معامله قطعات زیادی ملک با اسناد جعلی ، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت .

وی افزود: در بررسی های تکمیلی از شکات محرز شد که آن ها اقدام به خرید قطعات زیادی زمین که در مالکیت شخصی به نام "ح" بود در یک بنگاه معاملات ملکی کرده و مالک دفتر املاک ، با تهیه نقشه تفکیک قطعات ونصب آن و جلب اعتماد خریداران ، اقدام به فروش قطعات 200متری به قیمت هرقطعه 50 میلیون تومان به مشتریان خود کرده است .

این مقام انتظامی افزود : صاحبان املاک با ارائه اسناد دولتی به مشتریان خود وعده داده بودند که ظرف مهلت یک ماه ، اسناد ملک های فروخته شده تحویل آن ها خواهد شد ؛ اما پس از گذشت حدود یک ماه هیچ اقدامی از سوی فروشندگان صورت نگرفت .

سرهنگ نادربیگی افزود: ماموران به سرعت وارد عمل شده و با انجام تحقیقات میدانی و استعلام از سازمان های عمران وشهرداری شهرجدیدهشتگرد مطلع شدند که تمامی املاک فوق پلاک ثبتی مشخصی داشته وهیچ مجوز ویا نقشه ای از شهرداری تحویل فروشندگان نشده است و متهمان باجعل نامه مراجع قانونی و تغییر مشخصات آن به نام "ح" به عنوان مالک اقدام به تهیه نقشه ، برابر اصل دردفتر اسناد رسمی، اقدام به فروش 120قطعه زمین به شهروندان می کردند.

وی با بیان این که متهمان تا کنون مبلغ 5 میلیارد تومان از مشتریان خود کلاهبرداری کرده اند گفت : خریداران اغلب افراد کم درآمد جامعه هستند که به امید خرید زمین به قیمت پایین تر از عرف به این افراد مراجعه و متاسفانه در دام شیادان گرفتار شده اند .

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز افزود : در بررسی های بعدی ماموران محرز شد که اعضای این باند پس از ارتکاب به عمل مجرمانه خود متواری شده اند که با اقدامات اطلاعاتی ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه 2 نفر از متهمان دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کردند .

به گفته سرهنگ نادربیگی ، درمجموع 12نفر از شکات شناسایی و ضمن رسیدگی به شکایت آن ها ، متهمان نیز با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار