مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز؛

مدرسه باید محیطی با نشاط برای دانش آموزان باشد

البرز (پانا )–- قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش البرز از نشاط و شادابی در مدارس ابتدایی خبر داد و گفت : مدارس باید محیطی با نشاط برای دانش آموزان باشند و در این راستای مدیران مدارس با ایجاد ساختار فضای آموزشی و برنامه ریزی صحیح ، زمینه مدرسه نشاط آور را فراهم نمایند.

کد مطلب: ۸۷۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه باید محیطی با نشاط برای دانش آموزان باشد

همایش مدیران مدارس ابتدایی با موضوع مدرسه شاد، مدرسه نشاط آور با حضور قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مجد فر، استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیران مدارس ابتدایی استان البرزدر کانون امام علی (ع) کرج برگزار گردید.

قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشت: تمامی مدارس می بایست مدارسی شاد باشند و در این راستای مدیران مدارس با ایجاد ساختار فضای آموزشی و برنامه ریزی صحیح زمینه مدرسه نشاط آور را فراهم نمایند.

وی با اشاره به نگاه مدیریتی مدیران مدرسه افزود :محور و اساس عملکرد مدارس می بایست کیفی باشد و اضافه کرد مدرسه ای موفق است که در راستای تدبیر،تعالی ، اخلاق گرایی و روابط انسانی حرکت کند .

وی بیان داشت: مدیران از تمامی ظرفیت معلمان، دانش آموزان، انجمن اولیاء و مربیان با نگاه دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری در جهت مشارکت هرچه بیشتر آنان در نظام تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

قاسمی در ادامه از اهمیت خود باوری در نزد مدیران و معلمان و انتقال آن در سطح جامعه گفت و افزود : با توجه به اینکه منشا و مولد سرمایه انسانی در جامعه آموزش و پرورش است لذا مدیران باید با خود باوری و اعتماد به نفس بیشتر در مدارس انتقال دهنده این روحیه به دانش آموزان باشند.

وی اظهار داشت: در آموزش و پرورش کار گروهی و کار تیمی همیشه از اولویت های تعلیم و تربیت بوده لیکن مدیران مدارس البرز با همفکری ، همگرایی و هم افزایی بیشتری باید با یگدیگر تعامل نمایند .

قاسمی با اشاره به تقویت ظرفیت درونی آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس ابتدایی گفت : ظرفیت های کم نظیر و بی نظیر و اثرگذار در آموزش و پرورش وجود دارد که با توانمندی مدیران می بایست احیا شود.

وی در خاتمه با تاکید بر رویکرد تربیتی و مهارتی در آموزش و پرورش افزود : نکات تربیتی و مهارتی توسط مدیران در مدارس البرز گسترش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار