در گفت‌وگو با پانا

عضو فراکسیون زنان: مخالفان افزایش حداقل سن ازدواج، «کودک همسری» را از مسائل مهم کشور نمی دانند

آقاپور: آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور در ازدواج‌های سنین پایین را دارد

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاداتی که به طرح افزایش سن ازدواج می‌شود، گفت قرار نیست به‌خاطر یک گروه که در اقلیت هستند و از جنگ رسانه‌ای استفاده می‌کنند، نظر غالب نمایندگان را نادیده گرفت.

کد مطلب: ۸۷۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو فراکسیون زنان: مخالفان افزایش حداقل سن ازدواج، «کودک همسری» را از مسائل مهم کشور نمی دانند

معصومه آقاپور درباره طرح افزایش سن ازدواج به پانا گفت: یک فوریت این طرح در حالی که با مخالفت‌های جدی همراه بود در مهرماه سال جاری با رأی بالای نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

قرار نیست بخاطر یک گروه اقلیت که از جنگ رسانه‌ای استفاده می‌کنند غالب نمایندگان را نادیده گرفته شود

وی با بیان اینکه طرح افزایش سن ازدواج در اختیار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد، گفت: با توجه به ماهیت قانونی طرح افزایش حداقل سن ازدواج، این طرح باید در کمیسیون قضایی و حقوقی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شود و اکنون در اختیار این کمیسیون است و به‌زودی به صحن علنی می‌آید.امیدواریم همانگونه که یک فوریت این طرح به تصویب مجلس رسید، اصل طرح نیز به تصویب برسد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: طبق این طرح، ازدواج دختر قبل از ۱۳ سالگی و پسر قبل از ۱۶ سالگی، ممنوع است و طبق تبصره این طرح حداقل سن ازدواج در دختر ۱۶ سال تمام و در پسر ۱۸ سال تمام است. ازدواج بین سنین ۱۳ تا ۱۶ در دختران و ۱۶ تا ۱۸ در پسران مشروط به اذن ولی، تشخیص مصلحت از سوی دادگاه و داشتن قابلیت جسمی برای تزویج با نظر پزشکی قانونی است.

آقاپور با اشاره به نقد مخالفان طرح افزایش سن ازدواج مبنی بر تعداد اندک ازدواج‌ در سنین پایین گفت: مخالفان معتقدند که کودک‌همسری از مسائل مهم کشور نیست و افرادی که مشمول این قانون می‌شوند تعدادشان به‌اندازه‌ای نیست که نیازمند اصلاح قانون در کشور باشد در صورتی که حوزه انتخابیه من که استان آذربایجان شرقی است، رتبه دوم کشور در ازدواج‌های سنین پایین را دارد و خراسان شمالی رتبه اول در کودک‌همسری را داراست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در ازدواج گفت: در کنار قانون، نیاز داریم که در روستاها امکانات آموزشی، فرهنگی و رفاهی فراهم باشد تا شاهد ازدواج کودکان نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار