مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره نوجوان سالم:

دانستن مهارت های زندگی اجتماعی مهمترین ویژگی نوجوان سالم است

والدین به عنوان یکی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت قلمداد می شوند،آموزش و پرورش به دنبال پررنگ تر کردن این نقش تاثیرگذار است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شاداب سازی محیط مدارس خوزستان در اولویت راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت استان است. دانستن مهارت های ساده زندگی اجتماعی لازمه اصلی نوجوان سالم است.

کد مطلب: ۸۷۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
دانستن مهارت های زندگی اجتماعی مهمترین ویژگی نوجوان سالم است

محمد تقی زاده امروزدر جمع دانش آموزان برگزیده کشوری هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم اظهار کرد: مهمترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن جامعه است و مهمترین رسالت آموزش و پرورش حفظ و پرورش این سرمایه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه حفظ هویت دینی و ملی جامعه راهبردی مهم در اقدامات و فعالیت های مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ غنی ایران اسلامی به نسل های آینده تنها با داشتن آموزش و پرورش پویا و توانمند محقق می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه مهمترین ویژگی نوجوان سالم را فراگیری مهارت های زندگی اجتماعی دانست و توضیح داد: دوستی، محبت، رفاقت و احترام به والدین و معلمان مهمترین مهارت های زندگی اجتماعی هستند که دانش آموزان سالم و پویا باید در طول دوران تحصیل خود بیاموزند.
تقی زاده اضافه کرد: تنها از طریق آموزش و پرورش پویا و مقتدر می توان شاهد پیشرفت کشور در حوزه های مختلف صنعتی، اقتصادی و اجتماعی بود.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده ها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، افزود: والدین به عنوان یکی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت قلمداد می شوند. آموزش و پرورش به دنبال پررنگ تر کردن این نقش تاثیرگذار است.

والدین به عنوان یکی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت قلمداد می شوند. آموزش و پرورش به دنبال پررنگ تر کردن این نقش تاثیرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: هیچ تمدنی از بیرون مغلوب نمی شود مگر اینکه پایه های درونی آن متزلزل شوند. لذا مهمترین مولفه حفاظت از دستاوردهای ارزشمند جامعه در حوزه فرهنگ توجه به ظرفیت های درونی و تقویت ساختارهای فرهنگی درون جامعه است.

تقی زاده همچنین گفت: جشنواره نوجوان سالم گامی موثر در راستای تقویت نقش مهم دانش آموزان و والدین در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره نوجوان سالم برای هفتمین سال پیاپی در خوزستان برگزاری می شود که با استقبال خوب دانش آموزان، والدین و همکاران روبرو شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: مشارکت ۲۵ هزار دانش آموز خوزستانی در این جشنواره استان نشان دهنده نفوذ بالای این جشنواره در بین دانش آموزان خوزستانی دارد‌.

گفتنی است؛ هفتمین دوره جشنواره کشوری نوجوان سالم با کسب ۷ رتبه برتر توسط دانش آموزان و ۳ رتبه برتر توسط همکاران فرهنگی خوزستان به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار