افتخارآفرینی دانش‌آموزان زنجانی در مسابقات جهانی رباتیک 2018 تایلند

زنجان(پانا) - مدیر دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی یک ناحیه یک زنجان از درخشش دانش‌آموزان زنجانی در مسابقات جهانی رباتیک 2018 تایلند خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۴۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
افتخارآفرینی دانش‌آموزان زنجانی در مسابقات جهانی رباتیک 2018 تایلند

المپیاد جهانی رباتیک رویدادی علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا بتوانند از این طریق مهارت حل مسئله و خلاقیت را در خود پرورش دهند.

برای حل چالش‌های رباتیک، تلفیقی از دانش، مهارت، مهندسی، ریاضی و برنامه نویسی کامپیوتری به کار گرفته می ‌شود.

قدرت ابزارLEGO MINDSTORMS سبب شد تا کمپانی WRO به فکر برگزاری رویدادی علمی بیفتد، رویدادی که تنها ابزار شرکت در آن EV3 است.

مسابقات WRO اولین بار در سال ۲۰۰۴و با شرکت ۱۲ کشور آغاز شد و از این تاریخ هر سال المپیاد جهانی در کشورهای مختلف برگزار می‌ شود.

در سال‌های اخیر تعداد کشورهای حاضر در مسابقات به بیش از ۶۷ کشور با مجموع 25 هزار تیم رسیده است.

تیم های ایرانی نیز از سال ۲۰۰۶ در این مسابقات حضور چشمگیری داشته‌اند و در این سال‌ها موفق به کسب رتبه‌های پنجم، هشتم، دهم، دوازدهم و سیزدهم شده‌اند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان به نقل از ناحیه یک زنجان، المپیاد جهانی رباتیک(WRO) در سال 2018 در شهر شیانگ می کشور تایلند برگزار شد.

مدیر دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی یک ناحیه یک زنجان در این خصوص گفت: تیم متشکل از دانش آموزان افتخارآفرین سید پارسا احمدی از دبیرستان شهید بهشتی یک و فاتح از دبیرستان شریعتی ناحیه دو توانستند پس از کسب مقام دوم کشوری بر سکوی 17 جهانی این رقابت ها جای گیرند.

در این راستا گفتنی است، مقام های کسب شده توسط تیم های اعزامی جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:

1. مقام چهارم جهانی توسط تیم تبریز

2. مقام دوم کشوری و مقام 17 جهانی برای تیم دانش آموزان افتخارآفرین زنجان از بین 106 تیم و 56 کشور

3. مقام 46 جهانی برای تیم شیراز

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان بر خود وظیفه می داند ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های این دانش آموزان سرافراز و اولیای محترمشان و همچنین مدیران، معلمان، مربیان و دست اندرکاران سخت کوش مدارس شهید بهشتی یک و شریعتی نواحی یک و دو زنجان، این موفقیت به جامعه فرهنگیان محترم و دانش آموزان عزیزتبریک عرض نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار