مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

امر به معروف و نهی از منکر دائمی و مستمر باشد

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش توجیهی دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان گفت: در کنار حوزه وسیع تعلیم و تربیت باید به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۷۴۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
امر به معروف و نهی از منکر دائمی و مستمر باشد

قاسمعلی خدابنده در این جلسه گفت: امر به معروف و دعوت به نیکی ها و کار خیر بر نهی از منکر اولویت دارد زیرا فطرت همه انسان ها پاک است و همه مردم نیکی را زودتر می پذیرند.

وی ادامه داد: برای اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود آموزش و پرورش باید کار زیربنایی انجام دهد و علاوه بر فرهنگ سازی، هنجارها و ارزش های جامعه اسلامی را به دانش آموزان و خانواده ها یادآوری کند تا رفتارهای جامعه اصلاح شود.

خدابنده در ادامه تصریح کرد: کسانی که دعوت کننده معروف و خیر هستند خودشان باید تعالیم دین اسلام را بشناسند و نسبت به احکام دینی آگاهی داشته باشند و در کنار این یک روانشناس باشند و نحوه ارتباط و برخورد با مردم را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید دائمی و مستمر باشد که در نهایت منجر به رستگاری جامعه می شود و این رستگاری توسط نظارت عمومی بر رفتارهای اجتماعی مردم و همچنین نظارت درونی و خودکنترلی که همان پرهیزگاری و تقوا است حاصل می شود که در آموزش و پرورش با رسیدن دانش آموز به حیات طیبه این مهم به دست می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خاتمه بیان کرد: در مجموعه تعلیم و تربیت استان طرح های خوبی از قبیل یادآوران معروف، یاوران معروف و همچنین طرح مفلحون را اجرا کردیم و باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که در کنار حوزه وسیع تعلیم و تربیت به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار