مدیر آموزش‌وپرورش قرچک:سفیران سلامت پیام‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان انتقال دهند

قرچک (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک برضرورت توجه به سلامت و ورزش در مدارس شهرستان تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش‌وپرورش قرچک:سفیران سلامت پیام‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان انتقال دهند

مهدی نیکبخت در همایش سفیران آموزش بهداشت مدارس که در دبستان آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) قرچک برگزارشد،اظهار کرد: سفیران سلامت کسانی هستند به دیگران کمک می‌کنند که پیام‌های سلامتی و ورزشی ارائه شود تا میزان سلامت و ورزش و نشاط در مدارس بالارود.

وی در ادامه گفت:سفیران سلامت باید پیام‌های بهداشتی را انتقال دهند و به هم کمک کنند و اطلاع‌رسانی درستی از وظایف خود در مدرسه داشته تا حامل پیام‌های بهداشتی باشند.

نیکبخت افزود:مسؤولیت دانش‌آموزان مدارس با داشتن سفیر سلامت بیشتر و سنگین‌تر می‌شود،چراکه این مدارس باید در امر بهداشتی نمونه باشند.

وی درادامه تصریح کرد:پیام سفیران تغذیه سالم در مدارس، هشدار عدم مصرف غذاهای چرب است که باعث اضافه‌وزن و چاقی می‌شود و باید چربی و روغن کمتری را مصرف کنیم.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان قرچک بیان کرد:امروز باید جهت سلامتی و شادابی بدن از میوه‌ها و سبزیجات بیشتر استفاده و مصرف نمک و قند و شیرینی‌ها را محدود کنیم و همچنین استفاده از شیر و لبنیات و حبوبات الزامی است.

نیکبخت ادامه داد:پیام سفیر ورزش این است که دانش‌آموزان باید هنگام ورزش کردن از کفش‌های راحت و لباس‌های سبک استفاده کنندوورزش باعث شادابی و سرزندگی و رفع کسالت و افسردگی و همچنین حفظ تناسب‌اندام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:پیام سفیر محیط‌زیست این است که به گیاهان و حیوانات صدمه نزنید، بر روی درختان یادگاری ننویسید و از ریختن زباله در محیط مدرسه خودداری کنید و گل‌ها را نچینید.

نیکبخت بیان کرد:با دفع صحیح زباله دوست زمین باشید، شاخه درختان را نشکنید، از ظروف یک‌بارمصرف کمتر استفاده کنیم؛ چراکه در حال حاضر، زباله معضل بزرگ زیست‌محیطی است.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار