برگزاری بیستمین مانور زلزله سراسری و ایمنی در مدارس شهرستان ورامین

ورامین (پانا) - همزمان با سراسر کشور ما نور زلزله با حضور مسئولین در هنرستان دخترانه بنت الهدی ورامین نیز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیستمین مانور زلزله سراسری و ایمنی  در مدارس شهرستان ورامین

مانور زلزله همزمان در سراسر کشور در شهرستان ورامین با حضور امیر محمدی مدیر آموزش و پرورش، عباس سیلسپور معاون پرورشی و تربیت بدنی ، تاجیک رئیس هلال احمر، و جمعی از مسئولین درهنرستان دخترانه بنت الهدی ورامین برگزار شد .

مدیر آموزش و پرورش ورامین در بیستمین مانور سراسری زلزله ضمن یاد آوری زلزله استان کرمان و شهرستان بم و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور و از بین رفتن دانش آموزان و مردم بی گناه در حا شیه این مراسم اظهار داشت : موضوع زلزله طبق آیات و روایات قر آن مجید یک آزمایش و یک حادثه است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه زلزله خیز است که باید به این مهم توجه شود، خاطر نشان کرد: آموزش های مقابله با زلزله و حوادث طبیعی به دانش آموزان می تواند زمینه آموزش خانواده ها را نیز فراهم آوره و در این مانور دانش آموزان با نواخته شدن آژیر هشدار آموخته های خود درباره نحوه مواجهه با زلزله را تمرین کردند.

این مقام مسئول هدف از اجرای این مانور را تمرین آمادگی‌های لازم در راستای مقابله با خطرات حوادث پیش‌بینی نشده در بین دانش‌آموزان برشمرد و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح در برابر زلزله و افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد نحوه زلزله و سایر پدیده های طبیعی اعلام کرد.

شایان ذکر است ،در برگزاری و اجرای این مانور اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی ،نیروی انتظامی، ، مشارکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار