نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا) - در آستانه هفته پژوهش، پنجمین نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کردستان در سال 97 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد

این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان، معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل و اعضای شورای تحقیقات در سالن جلسات آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با گرامیداشت هفته تحقیق و پژوهش ، پژوهش را مبنای تصمیم گیری ها دانست و بر انجام پژوهش های دانش آموزی در مدارس تاکید کرد و گفت : جشنواره جابربن حیان ، جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی ، زمینه های لازم برای توسعه پژوهش های دانش آموزی را فراهم می کند .

محمدی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل نیز در این نشست به تشریح ویژه برنامه های آموزش و پرورش کردستان در هفته پژوهش پرداخت و گفت : در این هفته با برگزاری مراسم استانی از پژوهشگران برتر فرهنگی ، دانشجو معلمان ، دانش آموزان و معلمان پژوهنده و دست اندرکاران تحقیق و پژوهش استان تجلیل می شود .

وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات و فعالیت های حوزه تحقیق و پژوهش استان در یک سال گذشته به ویژه در خصوص طرح ها و برنامه های استانی ، فعالیت های علمی پژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان پرداخت و گفت : در سال گذشته با اعلام اولویت های پژوهشی ، 200 عنوان پژوهش با مشارکت معلمان استان وصول و بعد از بررسی آنها در کمیته تخصصی ، تعداد 26 عنوان پژوهش انتخاب و نهایی و در شورای تحقیقات استان تصویب شد .

محمدی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح حامی در سطح استان برای اولین بار خبر داد و با بیان اینکه حمایت از معلمان پژوهش گر و محقق هدف اصلی این طرح است، گفت : در راستای اجرای این طرح مکانیسم های ترغیبی و تشویقی برای معلمان پیش بینی شده است .

وی افزود : ترجمه کتاب و اعتبار سنجی کتاب های درسی ، چاپ مقالات در نشریات و شرکت در همایش های علمی ، کسب رتبه پژوهشگری و انجام پروژه های تحقیقاتی ، اقدام پژوهی ، تولید نرم افزار و محتوای آموزشی از موضوعاتی بود که در این طرح مورد بررسی و بر اساس آن امتیازات لازم برای معلمان پژوهشگر در نظر گرفته می شود .

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان هم چنین گزارشی از وضعیت طرح های اقدام پژوهشی استان نیز ارائه کرد وبا اشاره به رشد میزان اقدام پژوهشی و مشارکت معلمان در این برنامه، گفت : در سال تحصیلی گذشته 1189 طرح از طریق معلمان به شورای تحقیقات استان ارائه و پس از داوری تعداد 10 طرح برتر انتخاب و از بین آنها دو طرح به عنوان برتر استانی به وزارت معرفی شد .

طالب محمدی در ادامه به طرح های پژوهشی فرهنگیان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه نیز 38 طرح ارائه شده است گفت : از بین طرح های ارائه شده ، تعداد هفت طرح داوری و نهایی شد که در این نشست پیرامون آنها بحث و تبادل نظر می شود .

وی در پایان انجام طرح های پژوهشی حوزه سواد آموزی ، بررسی پایان نامه ها و معرفی برترین ها و همکاری با پژوهشگران و دانشجویان در انجام پژوهش و بررسی پروپوزال ها و معرفی آنان به شهرستانها و مناطق را از دیگر اقدامات این حوزه نام برد.

در این نشست برنامه های حوزه تحقیقات آموزش و پرورش کردستان در هفته پژوهش ارائه و پیرامون برنامه ها ، اولویت ها و طرح های پژوهشی استان بحث و تبادل نظر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار