معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان :

برگزاری هر نوع آزمون و استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی در مدارس ابتدایی ممنوع است

زنجان(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان از ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون و استفاده از کتاب‌های کمک درسی در مدارس ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هر نوع آزمون و استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی در مدارس ابتدایی ممنوع است

بیات گفت:با توجه به اجرای برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی و حذف نگاه کمی به مقوله ارزشیابی، برگزاری هرنوع آزمون کمی در دوره ابتدایی متناقض با سیاست ها و برنامه های ملی بوده و آسیب های بسیار جدی در اجرای برنامه به همراه خواهد داشت.

اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه 739شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اجرای برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی در دروه ابتدایی بیان کرد با توجه به اصول،اهداف وماهیت تعریف شده برای این برنامه،بایستی ارزشیابی به گونه ای اجرا شود که موجب خدشه دار شدن حقوق،تعاملات انسانی،اعتماد به نفس و سلامت روانی دانش آموز یا معلم نشود و از روش ها و ابزار های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی که برای آن پیش بینی شده است استفاده شود.

با این توصیف وی افزود: با توجه به اجرای برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی و حذف نگاه کمی به مقوله ارزشیابی، برگزاری هرنوع آزمون کمی در دوره ابتدایی متناقض با سیاست ها و برنامه های ملی بوده و آسیب های بسیار جدی در اجرای برنامه به همراه خواهد داشت.

وی افزود : درسال تحصیلی جاری در مدارس ابتدایی طرح «تکالیف مهارت محور» و «برنامه ویژه مدرسه» درحال اجراست که همسو با سند تحول بنیادین زمینه توسعه و تثبیت و کاربردی کردن یادگیری دانش آموزان را فراهم می کند.

معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت :به استناد شیوه نامه برگزاری مسابقات علمی و عملی و آزمون های آزمایشی5/6446/480 مورخه 8/5/79،انجام هرنوع آزمون و مسابقات علمی و عملی در مدارس ابتدایی ممنوع بوده و مدارس،ادارات آموزش و پرورش،اشخاص حقیقی یا حقوقی به هیچ وجه مجاز به برگزاری آزمون علمی و مسابقات در این دوره نمی باشد.

این مقام مسئول گفت:از جمله فعالیت مغایر با برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی استفاده از کتاب های غیر آموزشی(حل المسائل،تستی و...)می باشد.

وی با اشاره به مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش موضوع آیین نامه ساماندهی آموزشی و تربیتی افزود: توزیع،ترویج و تبلیغ هرگونه کتاب آموزشی بدون تائید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ممنوع می باشد.

بیات در پایان تاکید کرد: در دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان مورخ97/8/5مصوب گردید، ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و برگزاری آزمون در مدارس ابتدایی عملی می باشد.

لازم به توضیح است بخشنامه شماره 1/35897/5700 - 11/10/93 (ممنوعیت بکارگیری کتب آموزشی و کمک آموزشی غیر مجاز) و 22/27721/5700/-1/8/96(ممنوعیت برگزاری آزمون های علمی در مدارس ابتدایی )به قوت خود پابرجا می باشد.ودر صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه ها با متخلیفن در هر سطحی مطابق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار