مدیرکل امور مالی آموزش‌وپرورش به پانا خبر داد:

آئین‌نامه مالی مدارس در مراحل نهایی تصویب و ابلاغ است

تهران (پانا) - مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد آئین‌نامه مالی مدارس در مراحل نهایی تصویب است و در یک دوره معین به‌ صورت پایلوت اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۲۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آئین‌نامه مالی مدارس در مراحل نهایی تصویب و ابلاغ است

کامران حصادی در گفت‌وگو با پانا درباره بازنگری آئین‌نامه مالی مدارس گفت: «آخرین آئین‌نامه مالی مدارس در سال 95 ابلاغ‌ شده است اما بعدا در بازنگری آن تغییرات ماهیتی زیادی انجام شد. بحث مالی و بانکی مدارس در این آئین‌نامه تغییرات جدی داشت. بخش منابع و حساب یکپارچه مدارس بخشی از آئین‌نامه مالی بود که به این ترتیب همه امور مدارس از یک حساب انجام می‌شود.»

او ادامه داد: «در بخش حساب‌داری این آئین‌نامه نرم‌افزاری تدوین‌ شده است که به ما کمک می‌کند هزینه‌های تمام‌شده دانش‌آموز براساس کدی که به او داده می‌شود، احصا شود. هزینه‌های تمام‌شده دانش‌آموز در سیستم حسابرسی این آئین‌نامه برای مدیر مدرسه مشخص می‌کند که هر هزینه برای چه موضوع و بخشی در مدرسه صرف می‌شود.»

مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب وزارت آموزش‌وپرورش افزود: «اگر این موضوع شکل بگیرد می‌توانیم ادعا کنیم به یک هزینه‌یابی مرحله‌ای در آموزش‌وپرورش برای رسیدن به قیمت تمام‌شده یک دانش‌آموز نزدیک شده‌ایم زیرا نمی‌توانیم صرفاً از طریق اعتبارات آموزش‌وپرورش، منابع و کمک‌ها از سوی والدین قیمت تمام‌شده دانش‌آموز را در نظر بگیریم.»

حصادی گفت: «حساب‌داری منابع انسانی نیز از این طریق کامل می‌شود به‌ نحوی‌ که بتوانیم ارزش دارایی‌های انسانی خود را در تراز ملی نشان دهیم. حساب‌داری مدارس کمک می‌کند که اولین قدم تخصیص هزینه‌ها به دانش‌آموز با کد واحد صورت گیرد. حتی در دو ماه تابستان نیز هزینه تمام‌شده دانش‌آموز و ارزش‌افزوده وارد شدن او به اردوها و کانون‌ها محاسبه می‌شود.»

او گفت: «این موضوع باید به یک گفتمان عمومی در آموزش‌وپرورش تبدیل و وارد دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، کتب درسی و کلاس‌های درس شود.»

حصادی گفت: «آئین‌نامه مالی مدارس رسماً به استان‌ها ابلاغ نشده اما در مراحل نهایی تصویب است و در یک دوره معین به‌ صورت پایلوت اجرا می‌شود.»

مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب وزارت آموزش‌وپرورش در پایان درباره سرانه مدارس نیز گفت: «امسال نسبت به سال گذشته سرانه مدارس افزایش‌ یافته بنابراین امسال برای آموزش‌وپرورش سال موفقی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار