در گفت و گو با پانا:

«ترنج» یک تئاتر عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان، که پدر و مادر ها را نیز مجذوب می کند

همدان (پانا) - کارگردان نمایش ترنج گفت: در این داستان دختری به نام "ترنج " در عمارت اعیانی، آماده برای رفتن به مهمانی است اما دلخور؛ چراکه هنوز کوچک است و اجازه ورود به مهمانی را ندارد .

کد مطلب: ۸۷۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
«ترنج» یک تئاتر عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان، که پدر و مادر ها را نیز مجذوب می کند

افسانه زمانی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان افزود: با توجه به آن‌که این روزها تمام قیمت ها بالا رفته، دلار هم که گران شده ما برای این کار هزینه زیادی نکردیم، چون خودمان را وابسته به تکنولوژی نکردیم، ویژگی نمایش ایرانی همین است. با اشیایی که دارید، با آکسسوری که دارید و با خلاقیت می‌توانید به اجرایی که مد نظرتان است برسید.
زمانی افزود: این نمایش نامه ایرانی طوری است که نه تنها مخاطب کودک و نوجوان بلکه پدر و مادرها را هم جذب خود میکند ، و بعد از اتمام نمایش، همه لبخندی از سر رضایت بر لب دارند.

زمانی با اشاره با اینکه این بار هم می‌خواستم داستانی در فضای نمایش‌ها و قصه‌های ایرانی داشته باشم، چون همیشه دغدغه‌ام بوده و در این زمینه کار کرده‌ام اظهارکرد: این موضوع،کار را کمی برایم سخت‌تر می‌کرد، از این نظر که باید قصه‌ای انتخاب بکنم که خیلی تکراری نباشد و در عین حال، آن فضای فانتزی را که می‌خواستم، داشته باشد.

زمانی گفت: پیداکردن چنین داستانی کمی زمان برد تا به افسانه «نارنج و ترنج» برخوردم. درباره‌اش خواندم و دیدم روایت‌های متفاوتی در اقوام مختلف دارد. حتی در برخی اقوام، به نام «دختر انار» روایت شده. این افسانه به نظرم خیلی جذاب آمد. قصه روان و خوبی داشت و آن فضای فانتزی را که برای کار نیاز داشتیم، ایجاد می‌کرد. البته نمی‌خواستم صرفاً خودِ افسانه را روایت بکنم. بنابراین یک قصه جنبی طراحی و سعی کردم اتفاقی در قصه پیش بیاورم که ما را به روایت اصلی افسانه برساند. طرح قصه‌ام را برای خانم نسرین خنجری فرستادم و ایشان نمایشنامه را نوشت اما آنچه نوشت کمی دور از فضای ذهنی من بود. متن را بازنویسی کردم و نتیجه این چیزی شد که الان می‌بینید.

در این نمایش بهناز بستان‌دوست، مریم آشوری، مهرنوش شریعتی و مرضیه نادری به همراه دو بازیگر خردسال به نام‌های بارسین سلیمانی و پرنیان اصغرزاده ایفای نقش کردند و نسرین خنجری و افسانه زمانی کارگردان های نمایشِ هستند.

/حنانه فراهانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار