اولین کارگاه طرح نماد در شهرقدس برگزارشد

شهرقدس(پانا)- جلسه طرح نماد با هدف توانمند سازی دانش آموزان و مقابله با آسیب های اجتماعی دردبستان هیئت امنایی ملاصدرا شهرقدس برگزارشد.

کد مطلب: ۸۷۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین کارگاه طرح نماد در شهرقدس برگزارشد

حسین بهرامی مدیر دبستان ملاصدرادر این رابطه اذعان داشت :با توجه به اینکه مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان، کانون توجه پیشگیری رشدمدار قرار دارد و ارتقاء آگاهی بخشی در این نوع پیشگیری در سه حیطه خانواده،مدرسه و گروه همسالان حائز اهمیت است چراکه بعد از ورود در این 3 حوزه می باشدکه کودک به عنوان یک شهروند آماده ورود به جامعه می‌شود.

وی در رابطه با نهادهای اجرایی این طرح بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی این طرح در نظر گرفته شده است و در طرح نماد که با همکاری و ائتلاف ملی 9 نهاد قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بهزیستی، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و بنیاد برکت انجام می‌شود.

بهرامی افزود:هدف این نهادها، توجه سازمان یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان میهن اسلامی‌ است که توانستند به یک توافق جامع برای مشارکت در طرح و استقرار نظام جامع مراقبت از دانش آموزان(نماد) دست یابند.

شایان ذکراست، گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه «پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری»، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر با چک‌لیست‌های منظم و علمی، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله این اهداف است.

/خبرنگار:نسترن خدابنده لو/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار