معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خبر داد:

درسال تحصیلی 98-97 بیش از 17 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه مهارت محور قرار می گیرند

اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: درسال تحصیلی 98-97 بیش از 17 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه مهارت محور قرار می گیرند.

کد مطلب: ۸۷۲۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
درسال تحصیلی 98-97 بیش از 17 هزار دانش آموز تحت پوشش برنامه مهارت محور قرار می گیرند

اصغربیات در جمع معاونین و کارشناسان آموزش پیش دبستانی،آموزش ابتدایی و گروه های آموزش ابتدایی با اشاره به شیوه نامه ابلاغی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه تکالیف مهارت گفت: برنامه مهارت محور از برنامه های مورد تاکید معاونت آموزش وزارت آموزش و پرورش می باشد و می تواند شوق و ذوق یادگیری را در بین دانش آموزان افزایش دهد و یادگیری دربین دانش آموختگان را مادام العمر نماید.

معاون آموزش ابتدایی با این توصیف بیان کرد: در این برنامه ،دانش آموزان تکالیف درسی خود را راستای تثبیت یادگیری و مهارت های اصلی خواندن ، نوشتن ، حساب کردن درکلاس و زیر نظر معلم انجام داده و بازخوردهای اصلاحی را دریافت می کنند ودرساعت های یادگیری خارج از مدرسه ، به جای مشق شب ، تکالیف مهارت محور انجام خواهند.

وی تاکید کرد: تکالیف مهارت محور،تکالیفی هستند که منجر به مهارت های زندگی،اجتماعی و حرفه ای دانش آموزان شود و در غیراین صورت فعالیت های مهارتی محسوب نمی شود و بایستی مراقبت شود دیدگاه سنتی رونویسی یا همان مشق شب در مدارس به هیچ شکلی وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: مهمترین ضرورت اجرای این برنامه ، تفکیک دو مفهوم یادگیری و یاد سپاری ازسوی آموزگار و تثبیت، تعمیق و ترویج یادگیری فعال با ارائه فعالیت های عملکردی به دانش آموزان است که در صورت رعایت این دو محبث در اجرای برنامه، یادگیری دربین دانش آموزان مادام العمر می شود.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: درسال تحصیلی 98-97 ،برنامه مهارت محور در657 کلاس با آمار 15تا 26 نفر مدارس دوره اول ابتدایی اجرا می گردد که دراین برنامه 17 هزار و 207 دانش آموز تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار