معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اعلام کرد

عزم معاونت علمی در حمایت از صدور محصولات دانش‌بنیان

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از عزم معاونت علمی و فناوری برای حمایت از صدور محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت با اجرا شدن قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه زیست‌بوم شرکت‌‌های خلاق، راه برای توسعه بازار و رونق این کسب و کارها هموار می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
عزم معاونت علمی در حمایت از صدور محصولات دانش‌بنیان

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در بازدید تعدادی از واحدهای فناور صنعتی شهرک‌های صنعتی پرند گفت: رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این دو شهرک صنعتی روند صعودی قابل ملاحظه‌ای داشته است و برنامه‌ریزی خوبی که برای دانش‌بنیان شدن این صنایع صورت گرفته است باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

ستاری افزود: نامه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برای توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان هدف اصلی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حل کردن مشکلاتی است که این شرکت‌ها با آن سر و کار دارند و اجرا شدن بیش از 120 سرفصل حمایتی این قانون، تا کنون زمینه اشتغال‌زایی و خلق ارزش افزوده کسب و کارهای دانش‌بنیان را فراهم کرده است.

رئیس ستاد توسعه فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان، ارزش‌آفرینی 60هزار میلیارد تومانی و ایجاد بیش از 300هزار شغل را ماحصل فعالیت بیش از 3هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در اقتصاد کشور اعلام کرد و افزود: نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد ارزش افزوده، صادرات و اشتغال بیش از پیش پررنگ شده است و با ایجاد محیط مساعد فعالیت این کسب و کارها، این روند با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

ستاری، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و اسقرار محل فعالیت در شعاع مشخصی از شهرهای بزرگ را بخشی از حمایت‌های قانونی از دانش‌بنیان‌ها برشمرد و گفت: معاونت علمی و فناوری مصمم است تا بتواند با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر نهادهای دست اندرکار، چتر حمایت از شرکت‌های صنعتی را گسترش دهد و بازار داخلی و بین‌المللی مطلوب برای محصولات و خدمات این کسب و کارها را توسعه بدهد.

ستاری ضرورت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای رونق کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارت‌آپی را یادآور شد و افزود: در کنار تمامی حمایت‌های زیرساختی و مادی، محیط مساعد کسب و کار شرکت‌ها است که باید فراهم بشود تا بتوانند در بستر این محیط به توسعه کسب و کار و بهبود فعالیت خود بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار