معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر:

31 هزار دانش آموز بوشهری سفیر سلامت هستند

بوشهر (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 31 هزار دانش آموز بوشهری سفیر سلامت هستند.

کد مطلب: ۸۷۲۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
31 هزار دانش آموز بوشهری سفیر سلامت هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حسن قلندری درآیین سفیران سلامت در دبستان ناخداعباس شهر بوشهر اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری بیش از 31 هزار سفیر سلامت داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: تغییر سبک زندگی مردم یکی از استراتژیک ترین کارهایی است که برنامه ریزان استان باید مدنظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر از استان های کم تحرک کشور به شمار می رود این امر سلامت مردم و به خصوص نسل جوان را تهدید می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: متأسفانه استان بوشهر در زمینه بسیاری از بیماری ها همچون قلبی وعروقی و دیابت جزء سه استان اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ ازدواج های فامیلی در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است ابراز داشت: استان در حوزه بهداشتی نیاز به فرهنگ سازی در جهت بالا بردن سواد بهداشتی دارد تا اختلالات ژنتیکی با وجود پیشگیری های ساده یکی از مشکلات اساسی استان قلمداد نشود.

قلندری با اشاره به اینکه عدم رعایت بهداشت هزینه گزافی برای اقتصاد کشور خواهد داشت یادآور شد: در کشور ما به جای اینکه به مقوله پیشگیری از بیماری ها توجه شود به افزایش بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی توجه می شود و این نیاز حس می شود که تفکر مردم و مسئولین را به این سمت سوق داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: وقتی می گوییم محور توسعه پایدار انسان سالم است نشان از اهمیت سلامتی دارد و این که چقدر در رشد و توسعه جامعه تأثیر گذار استو دانش آموزان منابع اصلی و اساسی کشور هستند و باید توجه ویژه ای به این گروه شود.

این مسئول با تأکید بر لزوم جدی گرفتن مسئله شادی و نشاط در مدارس یاد آور شد: نگاه خشک آموزشی گذشته نتایج خوبی در بر ندارد و امروز در سایه نشاط و شادابی است که دانش آموزان می توانند بهتر درس بخوانند.

وی اضافه کرد: مدیران و معلمان باید اجازه دهند دانش آموزان پرسش گر و با شور نشاط باشند چرا که دانش آموزان دارای اعتماد به نفس به پویایی جامعه کمک می کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این آئین خطاب به دانش آموزان گفت: عنوان سفیر سلامت چگونگی مراقبت از خود و ابلاغ پیام سلامت به عنوان مروج را دارد و شما با داشتن این عنوان باید بدانید چگونه از خود مراقبت کنید و آن را به دیگران هم انتقال دهید.

حیدر عزیز نژاد با اشاره به اینکه در زمینه سلامت هدف گذاری بسیار خوبی انجام شده ولی راهی طولانی تا رسیدن به هدف در پیش داریم ادامه داد: یکی از این برنامه های مهم در هدف گذاری در زمینه سلامت، سفیران سلامت است که بخوبی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد دانش آموزان ما تغذیه مطلوبی ندارند و 16 درصد آنان لاغری مفرط دارد یادآور شد: 40 درصد دانش آموزان استان به اندازه کافی میوه مصرف نمی کنند و همچنین 70 درصد سبزیجات کافی را میل نمی کنند.

عزیزنژاد افزود: 30 درصد دانش آموزان ما تری گلیسیرید بالا دارند که این نشان از خوردن چیپس، پفک، سوسیس و کالباس و ... دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر نیز در این آئین با بیان اینکه برای مراقبت از جامعه و رسیدن به تندرستی ابتدا باید از خود مراقبتی شروع کنیم اظهار داشت: ورزش کردن، نوع صحبت کردن، نوع مواد غذای مصرفی، نوع برنامه ریزی که برای زندگی داریم و نوع نگاه ما در استفاده از امکاناتی که در اختیار داریم همه در زندگی اجتماعی ما تأثیر دارد.

مرتضی روان دوست تصریح کرد: آموزش و پرورش در کنار دیگر ارکانی که در جامعه کار فرهنگ سازی دارند باید برنامه مدون در جهت سلامتی داشته باشیم.

وی افزود: در سال گذشته شهرستان بوشهر رتبه های بسیار خوب کشوری در زمینه تربیت بدنی و سلامت بدست آورد و این نشان دهنده آن است که برنامه ریزی خوبی در این زمینه انجام شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار