چهارمین دوره المپیاد رویش در فارس کلید خورد

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی فارس، از آغاز ثبت نام و برگزاری مرحله منطقه ای و ناحیه ای المپیاد رویش، بازی های فکری، در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین دوره المپیاد رویش در فارس کلید خورد

محسن کلاری در گفت و گو با پانا افزود: المپیاد رویش در چهارمین دوره خود در سال 97 برای نخستین بار در مرحله ناحیه و منطقه ای نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: مرحله ی ناحیه و منطقه ای این دوره از مسابقات در آذرماه در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و در 11 رشته برگزار می شود و برگزیدگان به مرحله استانی در دی ماه ، راه می یابند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس، با اشاره به استقبال دانش آموزان در سه سال گذشته و اهداف المپیاد رویش که ایجاد تفکر در دانش آموزان و دور کردن آنان از فضای رایانه ای و بی تحرکی است، تصریح کرد: امسال این المپیاد به صورت گسترده از سطح ناحیه و منطقه آغاز و تا مرحله کشوری در شیراز برگزار می شود.

به گفته ی کلاری مرحله کشوری این دوره از رقابت ها در بهمن ماه برگزار و دانش آموزان برگزیده در مسابقات رویش سازمان دانش آموزی می توانند در بازی های آسیایی که امسال در شیراز برگزار می شود شرکت نمایند.

وی افزود: سازمان دانش آموزی در زمینه آموزش مربی نیز اقدام به برگزاری دوره مربیگری رایگان بازی های فکری به بیش 600 نفر از همکاران فرهنگی علاقمند به بازی های فکری، کرده است که با این اقدام دانش آموزان در تمام نقاط استان می توانند از آموزشهای این مربیان فرهنگی بهره مند شوند.

او اظهار داشت: فرهنگیان علاقمند به بازی های فکری و متقاضی گذراندن دوره مربیگری بیش از 600 نفر هستند که از 28 آبان ماه تا 2 آذرماه به مدت 5 روز در محل کتابخانه دانش آموز آموزش های لازم در این خصوص را می بینند.

کلاری تاکید کرد: این رخداد فرهنگی علمی آموزشی گامی بلند در راستای هدایت دانش آموزان به سمت سرگرمی های پایدار فکری در مقابله با بازیهای رایانه ای خواهد بود.

به گفته ی وی در این طرح که به همت سازمان دانش آموزی فارس برگزار می شود سعی بر آن شده تا با ایجاد شرایطی در مدارس، تعامل خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار شود به نحوی که این حرکت فرهنگی، گامی موثر در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حرکت به سوی بازی های درون مدرسه ای و انتقال به جمع خانواده دانش آموزان و نهادینه شدن این گونه سرگرمیها باشد.

المپیاد رویش در رشته های برج دومینو ، لیوان چینی، جنگا و ریورسی، بلاک آس دو نفره، در مقطع ابتدایی و مکعب روبیک، دومینو تاپلینگ، جنگا و ریورسی و بلاک آس چهار نفره در مقطع متوسطه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار