دومین نشست صمیمی فعالان قرآن وعترت درشیروان برگزارشد

بجنورد (پانا)-دومین نشست صمیمی و خود جوش فعالان قرآن وعترت در سال جاری با حضور بیش از 150 نفر از اساتید، مربیان، قاریان، حافظان، مداحان و علاقمندان به قرآن کریم در شهرستان شیروان برگزارشد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دومین نشست صمیمی فعالان قرآن وعترت درشیروان برگزارشد

حجت الاسلام قنبرزاده معاون طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان، با بیان تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) و اعلام تقدیر و تشکر از بانیان برگزاری این نشست صمیمی گفت:امام زمان (عج) یک شخصیت جهانی هستند و همه انسان ها مورد خطاب ایشان می باشند.

وی با اشاره به موضوع انتظار و وظایف منتظران افزود:امروز یکی از وظایف ما بحث انتظار سازنده است یعنی انتظاری تعهد آور و دگرگون کننده که به واسطه آن ابتدا خود و سپس جامعه را اصلاح کنیم.

قنبرزاده در ادامه اظهارداشت: امام زمان (عج) دوست دارد که همه ما یک عقل سالم و کامل داشته باشیم و یکی دیگر از وظایف ما شناخت و معرفت به حق امام زمان (ع) است و اینکه بدانیم ایشان چه حقی بر عهده ما دارند.

معاون طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان در پایان افزود:تقریبا بودجه تبلیغات آمریکا به اندازه بودجه نظامی اوست و دشمنان میلیاردها دلار هزینه می کنند تا جوانان را از اسلام دور نمایند و یکی از چیزهایی که باعث موفقیت ما در مقابله با تهاجم فرهنگی آنان می شود بحث انجام فعالیت های تشکیلاتی و حضور در محافل قرآنی و مذهبی و استفاده از فضای مجازی جهت تبلیغ دین اسلام است.

هادی اسماعیل زاده یکی از حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه شهرستان شیروان نیز در این نشست صمیمی در رابطه با اهمیت فراگیری علم و عمل به آن با اشاره به آیات قرآن و روایات ائمه معصومین (ع)گفت: قرآن کریم به موضوع مطالعه و فراگیری علم بسیار اهمیت می دهد و می فرماید برای یادگیری علم محدودیت مذهبی و شخصی نداشته باشید و آن را حتی از اهل باطل فرابگیرید.

وی با اشاره به برخی از روایات معصومین(ع) در همین رابطه افزود:حکمت گمشده مومن است و حکمت را فرابگیرید هرچند از اهل نفاق باشد.

اسماعیل زاده در پایان با بیان این دعا که خدایا برعلم ما بیفزا اظهار داشت: اسلام موضوع فارغ التحصیلی را قبول ندارد و نفس علم مقدس است و انسان باید همیشه در حال یادگیری آن به صورت هدفمند و جهت دار باشد و مطالعه باید با وجود آدمی هضم و ممزوج شود.

در این نشست صمیمی سید میربابا سیدی یکی از عرفای شیروان و محمد محمدزاده قانعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند.

اقامه نماز جماعت، تلاوت قرآن به صورت قرائت تحقیق و حفظ توسط قاریان و حافظان، مداحی مداحان اهل بیت(ع) در رابطه با امام زمان (عج)، اهدای هدایا به جمعی از منتخبین و ضیافت شام از دیگر برنامه های این نشست صمیمی بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار