سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان : 90 درصد حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان محقق شده است

سنندج(پانا)-سرپرست معاونت سواد آموزی استان کردستان از تحقق 90 درصدی حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان از ابتدای سال 97 تاکنون خبر داد .

کد مطلب: ۸۷۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان : 90 درصد حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان محقق شده است

صدیقه عبدالهی سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در چهارمین نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان گزارشی از حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی استان ارایه کرد و از تحقق ۹۰ درصدی پوشش دوره‌های تحصیلی سوادآموزی تاکنون خبر داد .

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره انتقال ۱۰۸٫۸۳ درصد، دوره تحکیم ۹۷٫۴۶ درصد و دوره سواد آموزی حدود ۷۰ درصد محقق شده است، اظهار داشت: از ابتدای شروع ثبت نام دوره های سواد آموزی تاکنون در مجموع پوشش استان بیش از ۹۰ درصد محقق شده است .

عبدالهی با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه ۹۷ مهلت ثبت نام دوره های مختلف سواد آموزی وجود دارد،گفت: امیدوارم در مدت باقی مانده ۱۰ درصد دیگر نیز محقق و پوشش سوادآموزی استان به 100 درصد تحقق یابد.

سرپرست معاونت سواد آموزی ، شهرستانهای موفق استان در پوشش دوره های سواد آموزی را نیز معرفی کرد و گفت: بر اساس گزارش سامانه سواد آموزی و عملکرد های ثبت شده ، شهرستانهای دیواندره، ناحیه دو سنندج موفق به تحقق 100 درصدی حجم ابلاغی شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی عملکرد شهرستانها و مناطق در پیگیری و اجرای برنامه های سواد آموزی پرداخت و گفت: در سال جاری در کنار کمیت، به کیفیت اجرای فعالیت ها نیز توجه خواهد شد .

عبدالهی از اجرای برنامه های کیفیت بخشی در کنار پوشش تحصیلی دوره های سواد آموزی خبر داد و طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی ، آموزش رایانه ، آموزش نماز را از مهم ترین برنامه های کیفیت بخشی عنوان کرد .

وی با بیان اینکه در سال گذشته برنامه آموزش نماز فقط در شهرستان قروه اجرا می شد؛ گفت : با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ، محتوای آموزش نماز ویژه سواد آموزان اهل سنت تهیه و تألیف و این کتاب با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی کشور چاپ خواهد شد .

صدیقه عبدالهی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۵۸۰۰ نفر از سواد آموزان دوره سواد آموزی تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند، گفت: این برنامه در پنج شهرستان قروه ، سقز ، نواحی یک و دو سنندج و بیجار اجرا می شود .

وی هم چنین گزارشی از فعالیت مراکز یادگیری محلی سواد آموزی ارایه کرد و با بیان اینکه از سال ۹۵ فعالیت این مراکز با راه اندازی تنها سه مرکز آغاز و در سال ۹۶ تعداد آنها به هفت مرکز افزایش یافت، گفت: در سال جاری زمینه راه اندازی و فعالیت تعداد 10 مرکز جدید و به شیوه غیر دولتی در استان فراهم شده است که و تعداد مراکز یادگیری محلی استان به ۱۷ مرکز رسیده است.

عبدالهی در پایان ضمن ارایه گزارشی از هزینه کرد اعتبارات ابلاغی و پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان، گفت : در اجرای پرسش مهر ریاست محترم جمهوری ،مسابقه انشا نویسی ویژه سواد آموزان دوره انتقال برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار