با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد:

جلسه هم اندیشی، بررسی و آسیب شناسی پژوهش و سرمایه انسانی در نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه آسیب شناسی و بررسی سرمایه انسانی در نظام تعلیم و تربیت گفت: توسعه باید از آموزش و پرورش شروع شود و مهمترین رکن اصلی در این زمینه، توسعه نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۸۷۰۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هم اندیشی، بررسی و آسیب شناسی پژوهش و سرمایه انسانی در نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین

قاسمعلی خدابنده در این جلسه که با حضور معاونین،کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی برگزار شد عنوان کرد: آموزش و پرورش از این جهت در همه کشورها اهمیت دارد که رکن توسعه پایدار است و لذا اگر قرار باشد توسعه ای پایدار اتفاق بیافتد قطعا باید از مدارس و آموزش و پرورش آغاز شود چرا که آموزش نیروی انسانی برای آینده هر کشور و جامعه ای در آموزش و پرورش اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: مدرسه زندگی به این معنی است که باید فرصت ها را برای دانش آموز فراهم کنیم تا بتواند رفتارش را با تمرین و ممارست اصلاح کند؛ لازمه این کار اجرای سند تحول بنیادین است و با توجه به اهداف ذکر شده در این سند، تدریس و فرآیند آموزش باید تغییر کند و تحول اتفاق بیافتد تا دانش آموز در تمامی ابعاد رشد کرده و زمینه شکوفایی استعدادهایش فراهم شود تا به یک انسان کامل تبدیل شود.

خدابنده با اشاره به وضعیت ساماندهی نیروی انسانی گفت: امسال در سطح کشور با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه بودیم که سهم استان خراسان رضوی از این کمبود حدود 13 هزار نفر بود که با همت و تلاش همکاران ساماندهی نیروی انسانی به بهترین وجه ممکن انجام شد و در حال حاضر در سطح استان هیچ نگرانی بابت کمبود نیروی انسانی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گسترش فرهنگ پژوهش را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: باید فرهنگ استفاده از پژوهش و فرهنگ اقدام پژوهی در بین همکاران و دانش آموزان ایجاد شود چرا که اگر تحقیقات و پژوهش ها به سمت کیفی شدن پیش برود می توانیم امید داشته باشیم که توسعه مدنظر اتفاق می افتد و لذا تلاش خواهیم کرد این پژوهش ها را کاربردی سازیم.

وی در ادامه بیان کرد: فلسفه تعلیم و تربیت در اسناد بالا دستی براساس تعالیم اسلامی است بنابراین ما در همه دروس باید نگاهی به علوم اسلامی نیز داشته باشیم.

در این جلسه.... نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در پایان خاطر نشان کرد: براساس مبانی دینی و اعتقادی، انسان زمانی می تواند در مسیر حق قرار بگیرد و ماندگار باشد که حتما مبارزه کند؛ مبارزه یک مبنای اعتقادی دارد که اگر انسان در حوزه فردی با نفس خودش که همان شیطان است به مبارزه برخیزد در مسیر حق قرار گرفته و به تعالی و تکامل می رسد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش افزود: باید بدانیم در طول چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کرده مولفه قدرت معنوی بوده است لذا باید در جهت حفظ این قدرت تمام تلاش خود را به کار بندیم.

در پایان این مراسم از معاونین پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی نواحی و شهرستان ها و همچنین از برگزیدگان چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد تقدیر و تشکر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار