مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

یکی از برنامه‌های دفتر آموزش‌های کاردانش تقویت آموزش‌های مهارتی دختران است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های دفتر آموزش‌های کاردانش را تقویت آموزش‌های مهارتی دختران خواند.

کد مطلب: ۸۷۰۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
یکی از برنامه‌های دفتر آموزش‌های کاردانش تقویت آموزش‌های مهارتی دختران است

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا در راستای توسعه و تجهیز هنرستان‌های کشاورزی گفت: «دومین هنرستان شبانه روزی دخترانه در بخش کشاورزی در استان گلستان افتتاح شد.»

او ادامه داد: «تقویت و توسعه آموزش‌های مهارتی برای دختران در راستای اسناد بالادستی بوده و در سیاست‌های کلی اشتغال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به آن نیز اشاره شده است.»

آذرکیش افزود: «با توجه به نقشی که بانوان در اقتصاد خانواده و توسعه اقتصادی کشور دارند یکی از برنامه‌های دفتر آموزش‌های کاردانش تقویت آموزش‌های مهارتی دختران است. اکنون از مجموع هنرجویان هنرستان‌ها 37 درصد در هنرستان‌های دخترانه و در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل‌اند. هم چنین اکنون در زمینه کشاورزی 33 رشته در شاخه کاردانش و 5 رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای وجود دارد.»

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: «در مجموع یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی است به ویژه که بتوانیم در حوزه‌های کشاورزی و مشاغلی که امکان عملیاتی کردن آنان در اقلیم‌ها وجود دارد را توسعه دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار