برگزاری کارگاه آموزشی حمایت‌های روانی در حوادث وبلایا در نقده

ارومیه(پانا)-رییس جمعیت هلال احمر نقده از‌برگزاری کارگاه آموزشی حمایت‌های روانی در حوادث وبلایا در این‌شعبه خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۰۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی حمایت‌های روانی در حوادث وبلایا در نقده

رییس جمعیت هلال احمر نقده با بیان اینکه کارگاه آموزشی حمایت‌های روانی در حوادث و بلایا در محل سالن اجتماعات هلال احمر نقده برگزار شد گفت: این کارگاه با حضور دکترشکارچی روانشناس و مدرس دانشگاه و با شرکت جوانان و امدادگران و نجاتگران فعال شعبه برگزار گردید.

وی، افزود: کمک به مصدومان و بیماران بد حال و مشاهده بهبود وضعیت جسمانی آن‌ها با انجام اقدامات کمک‌های اولیه، تجربه بدیع و دلپذیری است که موجی از احساسات مثبت را با خود به همراه می‌آورد.

وی، افزود: هر حادثه اورژانسی یک تجربه عاطفی روانی است و امدادگران با فراخوانده شدن بر صحنه حادثه و بر بالین مصدوم برای انجام کمک‌های اولیه ممکن است دچار اضطراب شوند که این استرس گاهی منجر به مخاطره افتادن سلامت فیزیکی و روانی فرد می‌شود.

رییس جمعیت‌هلال احمر‌نقده، ادامه داد: آگاهی از روش‌های مقابله با استرس و شرکت در کارگاه‌های آموزشی در جهت حفظ سلامت جسمی و روحی برای هر امدادگر ضروری است.

در ادامه مدرس دانشگاه با بیان اینکه حوادث وبلایا یکی از ویژگی‌های اجتناب ناپذیر حیات اجتماعی انسان است، گفت: سازماندهی و مقابله با آن‌ها در توان دولت‌ها نمی‌باشد و نیازمند مشارکت عمومی و داوطلبانه آحاد اجتماعی است.

وی، ابرازکرد: این رابطه بخشی از نیرو‌های انسانی جامعه که دارای صفات انساندوستی و نوع پروری در شخصیت خود می‌باشند به عنوان نیرو‌های داوطلب جهت امداد به بخش آسیب دیده جامعه می‌شتابند.

این مدرس دانشگاه، در ادامه به روش‌های پیشگیری از آسیب پذیری نیرو‌های داوطلب و امدادگر اشاره کرده و افزود: در مقابله با آسیب‌ها وبلایا، حمایت و حفاظت از سلامتی و پیشگیری از آسیب پذیری نیرو‌های داوطلب و امدادی یکی از ارکان اصلی حمایت به آسیب دیدگان از حوادث وبلایا می‌باشد که عدم حمایت از نیروی امدادی موجب آسیب به خود امدادگر با عنوان آسیب پذیری ثانویه مطرح میگردد که برای جلوگیری از این آسیب یکی از مهمترین مداخله‌ها تنظیم هیجانی نیرو‌های امدادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار