پوشش صد در صدی کودکان لازم التعلیم گامی بلند در جهت ارتقاء شاخص سواد در جامعه

تهران(پانا) - در این جلسه از مرتضی زاده مشاور اجرایی مدیر کل و معاونت سواد آموزی که پس از 35 سال تلاشهای خستگی ناپذیردرحوزه های گوناگون منشاء خدمات موثر بوده اند و به کسوت بازنشستگی نائل آمده اند، توسط باقری مدیر کل محترم به پاس خدمات شایسته ایشان تقدیر بعمل آمد .

کد مطلب: ۸۷۰۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پوشش صد در صدی کودکان لازم التعلیم گامی بلند در جهت ارتقاء شاخص سواد در جامعه

اولین جلسه مسئولان سوادآموزی مناطق 19 گانه آموزش وپرورش تهران با حضور باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و دواری معاون ابتدایی و سرپرست معاونت سواد آموزی اداره کل در سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید .

در این جلسه از مرتضی زاده مشاور اجرایی مدیر کل و معاونت سواد آموزی که پس از 35 سال تلاشهای خستگی ناپذیردرحوزه های گوناگون منشاء خدمات موثر بوده اند و به کسوت بازنشستگی نائل آمده اند، توسط باقری مدیر کل محترم به پاس خدمات شایسته ایشان تقدیر بعمل آمد و برای ایشان و خانواده محترم شان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت از در گاه خداوند مسئلت نمود .

در ادامه جلسه دواری ، ضمن تشکر از زحمات همکاران معاونت سواد آموزی اداره کل شهر تهران با اشاره به تاریخ و پشتوانه عمیق فرهنگی و علمی ایرانیان که با ورود اسلام به ایران به اوج شکوفایی خود رسید و بعثت پیامبر که با آیه اقراء باسمک الذی خلق شروع شد و تأکید و تصریح قرآن بر علم را به همراه داشت، موجبات گسترش فرهنگ غنی اسلامی به سراسر جهان را فراهم ساخت و مبنای فرهنگ و تمدن اسلامی و حاکمیت علمی بی قید و شرط مسلمانان در طول بیش از پنج قرن گردید. لذا شایسته نیست با چنین پیشینه ی عمیق فرهنگی که از نظر تاریخی به بیش از هفت هزار سال پیش و از نظر عمق تأثیر در دانش بشری ، بیش از پنج قرن حاکمیت مطلق جهانی دارد، در انسداد مبادی بیسوادی در کشورمان کوتاهی کنیم و در آمارهای جهانی جایگاه شایسته در شأن و تراز جمهوری اسلامی و مردم شریف مان را نداشته باشیم.

دواری در ادامه به عدم جذب کامل دانش آموزان واجد شرایط برای ورود به پایه ی اول ابتدایی اشاره کرد و گفت : یکی از دلایل افزایش آمار بیسوادان در جامعه ، عدم پوشش صد در صدی کودکان واجد شرایط در پایه ی اول است که جذب آنان باید در زمان مقرر انجام شود تا گامی بلند در جهت ارتقاء شاخص سواد در جامعه و کاهش بیسوادی برداشته شود.

دواری یکی از چالش های بزرگ بیسوادی را حاکمیت فناوری اطلاعات ، سواد رسانه ای و استفاده ی از فضای مجازی دانست که شهروندان بیسواد قادر به بهره برداری از آن نیستند و این در زندگی فردی و اجتماعی آنان تأثیرات بسیار بدی خواهد داشت.

دواری هم چنین ابراز امیدواری نمود با تلاشهای همکاران مدیران ، آموزگاران و آموزش دهندگان و بهره گیری از تمامی ظرفیت های آموزش وپرورش و سایر دستگاه های ذیربط با عزمی ملی در جهت به صفر رساندن بیسوادی در جامعه گام های موثرتری برداشته شود.

در ادامه جلسه قنبری رئیس اداره سنجش وارزشیابی در خصوص اقدامات انجام شده در سامانه ثبت نام و میلانی رئیس اداره ساماندهی آموزشها و واگذاری ها، فعالیت های معاونت سواد آموزی در خصوص پرداخت اعتبارات و برگزاری دوره های جهاد دانشگاهی و دوره های توجیهی حضوری آموزش دهندگان را برای شرکت کنندگان در جلسه تشریح کردند و به سوالات حاضران پاسخ های لازم ارائه گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار