فرماندار ویژه شهرستان ری:

سنت حسنه وقف مظلوم واقع شده است

شهرری(پانا) - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بدبینی ها و شبهه افکنی های موجود سبب مظلوم واقع شدن سنت حسنه وقف در جامعه شده است.

کد مطلب: ۸۷۰۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سنت حسنه وقف مظلوم واقع شده است

هدایت الله جمالی پور در مراسم تجلیل از خادمان بقاع متبرکه شهرستان ری اظهار داشت: وقف به عنوان یک سنت حسنه و پسندیده در دین اسلام سعی دارد تا مشکلات جامعه را به واسطه ثروتمندان در جامعه حل کند.

وی یادآور شد: استفاده مطلوب از ظرفیت های وقف و ترویج آن در کشور موجب حل بخش عظیمی از مشکلات خواهد شد.

معاون استاندار تهران افزود: اوقاف باید در زمینه فعالیت ها و اجرای نیات واقفین اعتمادسازی کند تا شبهات و شایعات در حوزه وقف روشن شود.

وی با بیان اینکه معرفی این سنت حسنه سبب شتاب و افزایش میزان وقف می شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیرگذاری در زمنیه فرهنگ و ارزش های وقف دارد.

جمالی پور با اشاره به اینکه مدیریت وقف به نفع جامعه است، تصریح کرد: وقف می تواند حیات بخش و نجات دهنده جامعه در مشکلات اجتماعی و بخش های مختلف باشد.

وی افزود: ترویج سنت های حسنه وقف موجب پویایی فکری و روشنگری جامعه در حوزه وقف شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه نقش اداره اوقاف در ترویج فرهنگ وقف اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: در جامعه به هر میزان اعتماد سازی از سوی این نهاد حمایتی انجام شود، دایره وقف و مشارکت های مردمی نیز افزایش خواهد یافت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری نیز در ادامه این مراسم گفت: گسترش فرهنگ وقف با همراهی و همکاری دستگاه های مرتبط میسر و مقدور است چرا که در راستای نهادینه کردن این سنت حسنه نبوی باید همه اهتمام ورزند.

حجت الاسلام علی کنگرلو تصریح کرد: حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اولین افرادی بودند که برای ترویج فرهنگ محمدی (ص)، دین اسلام و نیازهای آن روز جامعه، کار وقف انجام دادند.

وی یادآور شد: وقف زمینه ساز پیشرفت و توسعه جامعه بوده و موجب از بین رفتن فقر و مشکلات در حوزه اجتماعی می شود.

در پایان این مراسم از ۵۰ خادم بقاع متبرکه اداره اوقاف شهرستان ری تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار