سرپرست فرمانداری چناران؛

طرح "ناب "رویکردهای سه گانه در اداره امورکشور

چناران (پانا)- سرپرست فرمانداری چناران گفت: طرح "ناب" که مخفف رویکردهای سه گانه نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان، استفاده از خرد جمعی، بهبود ارتباطات مردمی است ،می تواند پاسخی برای عبور شرایط فعلی کشور باشد.

کد مطلب: ۸۶۹۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح "ناب "رویکردهای سه گانه در اداره امورکشور

سرپرست فرمانداری چناران اظهار داشت: شرایط فعلی کشور همه را به فکر واداشته است که چگونه بایداز این شرایط عبور کرد. شرایطی که دشمن در یک جنگ روانی درتلاش است مدیریت کشور را نا کارآمد، مسئولان را فاقد انسجام وبرنامه ، مردم را دچار یاس و نا امیدی معرفی کند.

وی گفت : در این شرایط مانیازمند جهت گیری درست در تصمیم سازی و تصمیم گیری هایمان هستیم واین رویکردها هستند که به ما می گویند در تنظیم برنامه های خود باید به کدام سو حرکت کنیم.
طرح "ناب" که مخفف رویکردهای سه گانه نظارت بر عملکرد مدیران و مسئولان،استفاده از خرد جمعی، بهبود ارتباطات مردمی است ،می تواند پاسخی برای عبور شرایط فعلی کشور باشد.در ادامه به کلیات این رویکردهای سه گانه اشاره می شود. نظارت بر عملکرد مدیران بایستی جایگزین نظارت بر حریم خصوصی ، حتی فیش حقوقی و دارایی آنها شود. چرا که آنچه بر زندگی مردم اثر نهایی و موثر می گذارد عملکرد آنهاست نه فیش حقوقی و زندگی خصوصی آنها. پس هر مدیری عملکرد بهتری داشت حقوق بهتری هم دریافت کند و هر مدیری عملکرد مناسبی نداشت حتی حقوقی هم دریافت نکند و کسی که درامدی درشغلی نداشته باشدناچار به ترک آن خواهدشد.

وی در ادامه افزود: مبنای حقوق بایستی عملکرد و تاثیر آن در زندگی مردم باشد. علاوه بر این ها عملکرد مدیران در معرض افکارعمومی قرار گیرد . مدیران وقتی بدانند عملکرد آن ها اعلان عمومی می شود و پرداخت حقوق براساس عملکرد است در خدمت به مردم و کیفت بخشی درانجام وظایف رقابت می کنند. نظارت بر عملکرد مدیران بایستی نظامند، هدفمند و همراه با تشویق و تنبیه باشد و حتی مردم بخشی از این ارزیابی باشند.درواقع مردم تاثیر مدیریت یک مجری را دررفع مسایل ومشکلات حوزه اختیاراتش احساس واین مدیریت رضایتمندی عمومی رادر پی داشته باشد.
استفاده از خرد جمعی در جامعه ما افراد بیشتر ""صاحب نظر هستند تا" صاحب عمل"، اما می توان از صاحب نظران در جهت بهبود عملکردصاحب عملان (مدیران) بهره برد. کافی است که این موضوع به رسمیت شناخته شود و مدیران در حیطه کاری خود از خرد جمعی بهره مند شوند. استفاده از خرد جمعی را باید در یک فرآیند هدفمند و مشخص تعریف کرد. در واقع صاحب نظران برای حل مسائل راه حل ارائه کنند و صاحب عملان به انتخاب خود و با استفاده از اختیارات ودر چارچوب وظایف اختیارات ،توانایی ها وشایستگی های خود به آن جامعه عمل بپوشانند. استفاده از خرد جمعی بایستی به یک فرهنگ تبدیل شود. شاید در جامعه ای که کار جمعی بسیار سخت است فکر جمعی کارگر شود.
وی تصریح کرد: اگر ساختمانی فرضی به نام خرد جمعی در سه طبقه در ذهن خود ترسیم کنیم در طبقه سوم آن صاحب نظران افراد دارای مدارج عالی ومتخصص ودر طبقه دوم آن افراد با تجربه صاحب عملان سابق ودر طبقه نخست آن مجریان یا صاحب عملان فعلی حضوردارند.
درطبقه سوم مسایل مطرح وراه حل ها ارایه درطبقه دوم بادرنظر گرفتن تجربیات گذشته اصلاح ودر طبقه نخست زمینه اجرا فراهم خواهد شد.
و در نهایت بهبود ارتباطات مردمی، وقتی که درفضای مجازی کوچکترین اشتباه بی درنگ با انتشار وسیع، به بزرگترین خطا تبدیل می شود. از طرفی درهمین فضای مجازی با بازنشر اخبار کذب توسط خودمان سبب ایجاد بی اعتمادی در جامعه می شویم، به طوری که امروز مخاطب حقیقت ناخواسته گمراه می شود.
بهبود ارتباطات مردمی در بستر فضای مجازی می تواند از تبدیل یک اشتباه کوچک به خطای بزرگ در نزد افکار عمومی و از بازنشراخبار دروغین پیشگیری کند.
در عصر ارتباطات ،ارتباطات شکل کاربردی به خود گرفته است. امروز به راحتی می توان در دسترس بود، صدای مردم را شنید، پیام آنها را خواند، فیلم آنها را تماشا کرد و به صورت آنلاین با آنها در ارتباط بود.
امروزه تکنولوزی به بهبود ارتباطات کمک می کند و مدیران می توانند همیشه همراه با مردم باشند.
اگر هر مدیر اجرایی روزانه زمانی را صرف بهبود ارتباطات مردمی نماید. شاهداعتماد وهمراهی مردم درشرایط سخت خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار