رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ارزش ناخالص تولید بخش کشاورزی اردبیل از مرز ۴۰ هزار میلیارد ریال گذشت

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید ۴.۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۴ درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده و ارزش ناخالص تولید سالانه بخش کشاورزی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

کد مطلب: ۸۶۹۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ارزش ناخالص تولید بخش کشاورزی اردبیل از مرز ۴۰ هزار میلیارد ریال گذشت

خلیل نیکشاد در جلسه تودیع و معارفه معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: اهم برنامه‌های اجرایی استان برای کشت پائیزه به زیر کشت بردن 305 هزار هکتار گندم آبی و دیم، 95 هزار هکتار جو آبی و دیم، 25 هزار هکتار دانه روغنی کلزا، 3 هزار هکتار چغندر قند و 13 هزار هکتار کشت انتظاری و پائیزه حبوبات است.

وی افزود: تامین بذور اصلاحی مورد نیاز برای کشت محصولات گندم، جو، کلزا و چغندرقند به میزان 40 هزار تن رسیده و تامین نهاده‌های کود شیمیایی و تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از اقداماتی است که در راستای مدیریت بهینه کشت پائیزه انجام یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان اردبیل با تولید 4.2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود 4 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده و ارزش ناخالص تولید سالانه بخش کشاورزی بیش از 40 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نیکشاد تصریح کرد: این استان با تولید حدود 265 هزار تن شیر خام، 29.7 هزار تن گوشت قرمز، 42 هزار تن گوشت سفید ، 8.2 هزار تن تخم مرغ ، 6.2 هزار تن عسل و 9 هزار تن ماهی از قطبهای مهم دامپروری کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر اهمیت نیروی انسانی در مجموعه جهاد کشاورزی به اندازه ماموریت مهم آن در تامین امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است و باید ما تمام تلاشهای خود را در تربیت مدیران آینده لحاظ کنیم تا در جایگاه ذیربط خدمات شایسته و لازم را به مردم عزیز ارائه داده شود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات نصرالله جعفرزاده، بهروز آقازاده به سمت سرپرست معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار