مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز جشنواره چهار روزه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی از 20آبان

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۶۸۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جشنواره چهار روزه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی از 20آبان

علی رمضانی با حضور در استودیو الفبا به برگزاری جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: «این جشنواره از یک‌شنبه هفته آینده 20 آبان آغاز می‌شود و تا چهارشنبه 23 همین ماه در اردوگاه شهید باهنر ادامه دارد.»

او گفت: «یکی از فعالیت‌های اداره کل فرهنگی هنری در حوزه کانون‌هاست که هزار و ۱۱۳ کانون در سطح کشور در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت و خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان در ساعت رسمی و غیررسمی فعالیت دارند.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: «در سند تحول بنیادین به حوزه کانون‌ها به عنوان یک محیط یادگیری تاکید شده است. سیاست ما در حوزه کانون‌های تربیتی این است که دانش‌آموزان با یک مهارت آشنا و یک فضای بانشاط و شاداب فراهم شود. در دوره جدید سیاست این است که از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای بیرونی بیشتر استفاده شود، بنابراین نشست‌هایی داشته‌ایم که در دوره جدید تغییراتی در انجمن‌ها ایجاد شود و در این زمینه هماهنگی با انجمن بازی‌سازی رایانه‌ای و انستیتو رایانه‌ای داریم.»

او ادامه داد: «در حوزه بازی‌سازی این امر را یک امر اقتصادی می‌دانیم. بیشترین آسیب‌هایی که از فرهنگ بیگانه از دانش‌آموزان حادث می‌شود از حوزه بازی‌هاست، بنابراین یک تفاهم‌نامه با مرکز بازی‌سازی رایانه‌ای داریم تا به آموزش دانش‌آموزان برای تولید بازی بیانجامد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: «هر کانون باید یک انجمن برای بازیهای رایانه ای باشد که دانش‌آموزان مستعد را هدایت می‌کنند. ما فضای فیزیکی و نیروی انسانی را براساس نیازهای دانش‌آموزان آماده می‌کنیم.»

رمضانی به مشکل نیروی انسانی در کانون های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: «با تاکید وزیر این موضوع در حال رسیدن به نتیجه است. ما نیروهای مدیران و معاونان را در کانون‌ها داریم اما در انجمن‌ها نیاز به نیروهای آموزش‌دیده وجود دارد.»

او ادامه داد: «کانون‌ها می توانند ارتباط خوبی با کانون‌های محله داشته باشند. با ارسال بخشنامه به استان ها این مسیر در حال طی شدن است اما تا رسیدن به هدف فاصله داریم. کانون‌های فرهنگی تربیتی باید بتوانند در حوزه دانش‌آموزی از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی افزود: «یک شبکه ارتباطی اداره کل فرهنگی هنری با استان‌ها داریم و کانون‌های کشور در ۶ قطب فعالیت می‌کنند که مرکز این قطب‌ها در کانون‌ها است. کانون مفتح تهران، کانون امام خمینی اصفهان، کانون رشد مشهد، کانون سهروردی زنجان، کانون سمیه استان فارس، کانون شهید باغچیان یزد از جمله کانون‌های فرهنگی تربیتی در قطب‌های مختلف هستند.»

رمضانی گفت: «کارها را به کانون‌ها واگذار کردیم و سعی کردیم در حوزه سیاست‌گذاری کانون‌ها برای دانش‌آموزان برنامه داشته باشیم.»

او بر مهارت‌آموزی تاکید کرد و گفت: «سیاست وزیر است که هر دانش‌آموز یک مهارت را داشته باشد. ۳ میلیون نفر عضو رسمی کانون هستند. ما در کانون‌ها ۱۴ انجمن داریم که دانش‌آموزان بعد از آموزش در آن‌ها به عنوان مربی انتخاب می‌شوند و تدریس می‌کنند.»

رمضانی گفت: «در جشنواره کانون‌ها از کتاب‌هایی رونمایی می‌کنیم. انجمن خبرنگاری، قرآن و عترت، کارافرینی، هنری و ادبی از جمله این انجمن‌ها هستند. کانون‌ها براساس مصوبه شورای عالی در سال ۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: «امسال سومین دوره جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی را داریم که همه استان‌ها دستاوردهای خود را در اردوگاه باهنر به نمایش می‌گذارند.»

او ادامه داد: «دانش آموزان به صورت رایگان وارد انجمن می‌شوند و در صورت نیاز به صورت یک مربی فعالیت می‌کنند‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار