در گفت و گو با پانا

بهزاد فراهانی: چرا هر نهادی به طور خودمختار تئاتر روی صحنه می‌برد؟

در همه جای دنیا شهرداری‌ها حامی تئاتر هستند اما این حمایت از طریق نهادهای تئاتری کشورها و هنرمندان دارای کارنامه صورت می‌گیرد

تهران (پانا) - بهزاد فراهانی بازیگر شناخته شده تئاتر و سینمای کشور معتقد است، حضور برخی ارگانها و نهادهای متصل به بیت‌المال در عرصه تئاتر و روی صحنه بردن نمایش‌هایی که حتی بلیت‌فروشی ندارند در کنار محدودیت‌هایی که اهالی مستقل تئاتر در اجرای صحنه ای دارند به جریان تئاتر کشور آسیب می رساند.

کد مطلب: ۸۶۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بهزاد فراهانی: چرا هر نهادی به طور خودمختار  تئاتر روی صحنه می‌برد؟

بهزاد فراهانی در گفتوگو با خبرنگار پانا با انتقاد از نوعی بی‌نظمی در روی صحنه بردن تئاترهای ارگانی گفت: اگر هر نهادی قرار باشد بی‌ضابطه و برای مطامع شخصی به سمت اجرای تئاتر برود طبیعی است که تئاترهای واقعی هم روی صحنه نخواهد رفت و با نوعی تئاتر فرمایشی و حکم‌فرموده روبه‌رو خواهیم بود.

فراهانی ادامه داد: البته که نهادهای فرهنگی وظیفه دارند که به اهالی هنر و از جمله تئاتری‌ها کمک کنند و در همه جای دنیا شهرداری‌ها حامی تئاتر هستند اما این حمایت از طریق نهادهای تئاتری کشورها و با کمک به هنرمندان واقعی و دارای کارنامه صورت می‌گیرد.

این بازیگر شناخته‌شده تئاتر کشور در ادامه افزود: اتفاقی که در کشور ما رخ داده این است که هر نهادی به طور خودمختار برای خودش تئاتر روی صحنه می‌برد؛ چرا این‌گونه است؟ اگر ما مرکز هنرهای نمایشی داریم باید این طور باشد که این ارگان‌های و نهادها از طریق تعامل با مرکز هنرهای نمایشی بودجه‌هایی را که دارند را خرج تئاتر کنند. چطور است وقتی فردی می‌خواهد نانوایی بزند به سراغ صنفی میرود که باید در این زمینه مجوز دهد؛ در حیطه‌های هنری هم باید صنوف به رسمیت شناخته شوند.

بهزاد فراهانی خاطرنشان ساخت: حمایت نهادهایی که پول دستشان است از تئاتر هیچ ایرادی ندارد اما این حمایت‌ها باید از طریق ضوابط و منطبق با تعامل با صنوف تئاتر صرف گروه‌هایی شود که یا استعداد خاصی دارند یا تجربیات شگرفی داشته‌اند وگرنه اینکه بودجه‌های کلان عمومی را صرف آثاری بی‌خاصیت کنند که کمترین ماندگاری ندارند هیچ فایده ای نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار