حاشیه‌‌نگاری دانش‌آموزی 13 آبان 97

پایتخت نشینان با حضور در راهپیمایی، با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق کردند

تهران (پانا) - مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران هم‌زمان با سایر شهرهای کشور در مقابل لانه جاسوسی و با حضور اقشار مختلف مردم، به‌ویژه دانش‌آموزان رگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۷۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه‌‌نگاری دانش‌آموزی 13 آبان 97

تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان امسال به دلیل هم‌زمانی با آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران با فریاد رساتر و بلندتر مرگ بر آمریکا در تهران حماسی و پرشورتر از گذشته برگزار شد.

در مسیر منتهی به لانه جاسوسی محل برگزاری راهپیمایی 13 آبان در تهران، پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌های زیادی نصب شده بود. اغلب پلاکاردها حاوی تصاویر، کاریکاتور و شعارهایی به ویژه شعار مرگ بر آمریکا بود.

راهپیمایان همچنین شعار الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و داعش و سعودی سر دادند.

دانشجویان و دانش‌آموزان حاضر در راهپیمایی 13 آبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که با وجود تمام تحریم‌ها و فشارها از پای نخواهند نشست.

علی کریمی، دانشجوی حاضر در راهپیمایی امروز، روز 13 آبان را روز ایستادگی ملت و اتحاد آن‌ها دانست و گفت: «با اتحاد مردم و رهنمودهای امام راحل در سال 57 شاه سرنگون و از طریق تسخیر لانه جاسوسی راه نفوذ آن‌ها مسدود شد و به دنبال آن ملت‌های مظلوم جهان اعتماد به نفس پیدا کردند.»

او ادامه داد: «ما با همدلی و همزبانی انقلاب خود را در برابر سناریوهای دشمن بیمه می‌کنیم و هرگز ذلت را نخواهیم پذیرفت.»

فاطمه اکبری، دانش‌آموز حاضر در راهپیمایی امروز، نیز گفت: «دولت جنایتکار آمریکا امروز تلاش می‌کند تا چهره‌ سیاه خود را برای ملت ما تغییر دهد. ولی ما دانش‌آموزان طبق سخنان رهبری به مبارزه با استکبار ادامه خواهیم داد.»

او ادامه داد: «همچنین با وجود تمام تحریم‌ها خم به ابرو نیاورده و به مقابله با یزیدیان می‌پردازیم و با آ‌نها سازش نمی‌کنیم.»

محمدحسین علیپور، عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مسئول غرفه اتحادیه، با راه‌اندازی مسابقه دارت دانش‌آموزی به تشویق دانش‌آموزان شرکت کننده در راهپیمایی امروز پرداخت.

در راهپیمایی امروز غرفه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی مانند سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سازمان دانش‌آموزی نیز برپا بود و به فعالیت فرهنگی می‌پرداخت.

نگین عسگری، دانش‌آموز مجتمع استثنایی کوشا منطقه ۱۶ که مقام اول آموزش و پرورش استثنایی را در رشته ورزشی بوچیا در بخش دختران کسب کرده بود از جمله دانش‌آموزانی بود که با ویلچر به راهپیمایی آمده بود.

او درباره حضورش در راهپیمایی امروز گفت: «ما برای حمایت از ایران آمده‌ایم. ما مانند بچه‌های دیگر که در مسابقات پارالمپیک توانستند مقام کسب کنند، به معلولان ثابت می‌کنیم معلولیت ما محدودیت ما نیست. ما خود را باور داریم و ثابت می‌کنیم ما هم می‌توانیم از کشور خود ایران حمایت کنیم.»

زهرا فراهانی، دانش‌آموز ویلچری بود که در راهپیمایی امروز شرکت کرده بود. او گفت: «امروز آمده‌ام تا به تمام کشورهای مستکبر بفهمانم ما معلولان می‌توانیم پشتیبان کشور باشیم.»

او ادامه داد: «ما به نمایندگی از بچه‌های ناتوان آمدیم تا بگوییم استوار پشتیبان ملت ایران هستیم.»

مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار