مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

افتتاح کارگاه آموزشی 3 روزه تربیت مدرس میانی دوره پیش دبستانی

زاهدان(پانا)- کارگاه آموزشی 3 روزه تربیت مدرس میانی دوره پیش دبستانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل و 100مربی پیش دبستانی از سراسر استان در سالن اجتماعات اردوگاه فاطمه الزهرا زاهدان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کارگاه آموزشی 3 روزه تربیت مدرس میانی دوره پیش دبستانی

علیرضا نخعی در این مراسم به اهمیت وضرورت آموزش وپرورش دردورۀپیش ازدبستان اشاره کرد و اظهار داشت: دوره پیش دبستانی و به عبارت دقیق تر دوره آمادگیپیش ازدبستان مرحله ای حساس درشکل گیری شخصیت کودک است .

وی گفت: مربیان پیش دبستانی با به کار گیری شیوه های مناسب و خلاقانه در یادگیری، رشد و تربیت کودکان نقش اساسی و تعیین کننده ای را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه کودکانی که دوره پیش دبستانی را می گذرانند توانمندیهای بیشتری نسبت به کودکان دیگر دارند ادامه داد: شکوفایی استعدادهای کودکان درابعادمختلف ، توسعه تواناییهای آنان دربروزاحساسات وعواطف بااستفاده ازآموزش مهارتهای زندگی،هنری، کلامی، بازی، شعر و نمایش ازجمله اهداف آموزش وپرورش پیش ازدبستان می باشد.

نخعی افزود: یادگیری کودکان بیشتر در محیط شاد، بانشاط و دست ورزی درمحیط صورت می گیرد.

وی هدف از حذف آزمون در دوره دبستان را کاهش استرس در دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: نباید حس نشاط و انسان دوستی و رابطه خوب بین دانش آموزان فدای استرس آزمون شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان محتوای این کارگاه آموزشی را پرورش خلاقیت ،انس با قرآن و قصه گویی بیان کرد.

نخعی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 700مربی پیش دبستانی در بخشهای دولتی و غیر دولتی و ظیفه تعلیم و تربیت بیش از 60هزار نوآموز استان را برعهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار