مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری آذربایجان غربی خبرداد؛

تصفیه خانه آب مهاباد تا دهه فجر در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد

ارومیه(پانا)-مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: تصفیه خانه آب مهاباد تا دهه مبارک فجر امسال تکمیل شده و در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۸۶۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تصفیه خانه آب مهاباد تا دهه فجر در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد

اکبری با بیان اینکه، حداکثر مصرف روزانه آب شرب شهرستان مهاباد در سال ۱۴۱۸ برابر با ۸۲۸ لیتر بر ثانیه خواهد بود افزود: براین اساس تصفیه خانه جدید آب مهاباد با ظرفیت اسمی ۷۵۰ لیتر برثانیه در قالب قرارداد BOT طراحی و اجرا و با فرآیند تصفیه با سیستم DAF برای جمعیتی بالغ بر ۲۴۶ هزار نفر و برای ورود به بهره برداری تجاری در حال آماده شدن می‌باشد.


اکبری اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۵۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث این تصفیه خانه ۳۸۷ میلیارد ریال می باشد که ۱۵۳ میلیارد دیگر جهت هزینه تاسیسات برج آبگیر از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.


مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر این تصفیه خانه، آزمایشات عملکردی و فرآیندی را طی می‌نماید و به محض حصول نتیجه مطلوب از نتایج آزمایشات مذکور، رسماً این طرح وارد فاز بهره برداری می‌گردد.


وی در ادامه این بازدید با اشاره به اینکه برآورداولیه هزینه‌های دوره ساخت بالغ بر ۴۲۸ میلیارد ریال بوده یاد آور شد: برابر مفاد قرار داد هزینه‌های تمام شده دوره ساخت توسط مشاورین منتخب درحال انجام بوده که بعد از اتمام خدمات مذکور، مدل مالی جهت تعیین نرخ محصول تولیدی اصلاح می‌گردد.


اکبری در ادامه با اشاره به برج آبگیر این تصفیه خانه افزود: برج آبگیر در مجاورت سد مهاباد نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال، ظرفیت ۷۵۰ لیتر بر ثانیه و پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی احداث شده و شرایطی برای انتقال آب خام از دریاچه سد به تصفیه خانه فرآهم گردید.


مدیرعامل آبفای استان با اشاره به ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه آب مهاباد افزود: این ایستگاه جهت تامین آب شرب بهداشتی مناطق مختلف این شهر و با ظرفیت بهره برداری ۵۸۵ لیتر بر ثانیه در حال احداث می باشد که از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.


اکبری ابرز امیدواری کرد که طرح مذکور تا دهه مبارک فجر امسال تکمیل شده و در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار